Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 z nową przestrzenią. Zaaranżowali ją studenci (zdjęcia)
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 zaaranżowano nową przestrzeń. To efekt współpracy Miasta ze studentami kierunków artystycznych i kreatywnych, licealistami oraz biznesem.
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Lublinie powstała przestrzeń PoMocy. Młodzi ludzie mieszkający w internacie od teraz będą mogli tu spędzić wspólnie czas, odrobić lekcje, czy zrelaksować się.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelscy studenci znów powalczą o stypendia biznesowe. Do podziału jest 72 tys. złotych
Przestrzeń powstała w ramach realizowanego przez Miasto od 2020 roku Projekt MATCH.
Za projekt graficzny ścian i malowanie byli odpowiedzialni uczniowie z Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Cypriana Kamila Norwida, natomiast projekt aranżacji przestrzeni przygotowali studenci kierunku projektowanie wnętrz WSPA w Lublinie. Wspierali ich również projektanci ze sklepu IKEA w Lublinie.
W procesie zmiany przestrzeni wspólnej internatu udział brali także podopieczni SOSW nr 1.
– To oni zgłaszali swoje pomysły, zarówno w fazie przygotowawczej, w której określane były główne funkcje miejsca, jak i projektowej – mówi Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępczyni Prezydenta Lublina.
Wszystko po to, aby nowa przestrzeń była nie tylko przyjemna i funkcjonalna, ale przede wszystkim odpowiadała ich potrzebom i stylistyce. Podopieczni placówki przygotowali też rysunki, które pojawiły się w nowo zaaranżowanym miejscu.
Partnerem projektu MATCH jest centrum handlowe Skende, które od ponad roku współpracuje na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną, wspierając miedzy innymi młodzież, która uczy się w SOSW nr 1. Skende pokryło koszty malowania, a sklep IKEA zapewnił niezbędne wyposażenie do urządzenia przestrzeni.
– Przestrzenie PoMocy to miejsca, które wzmacniają młodzież i tworzą przyjazne środowisko do rozwoju. Cieszę się, że w tym roku mogliśmy stworzyć taką strefę w ramach projektu MATCH wspólnie ze studentami i licealistami. To dodatkowa wartość, ponieważ oprócz tego, że razem wspieramy młodzież z niepełnosprawnością, pomagamy też rozwijać kompetencje zawodowe uczestników projektu – mówi Jacek Garbaczewski, dyrektor centrum handlowego Skende Shopping.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Aleksandra Mirosław znów poprawiła rekord świata… tym razem na muralu. Zobacz zdjęcia
Celem inicjatywy MATCH jest wprowadzenie studentów kierunków artystycznych na lokalny rynek pracy i zapoznanie ich z oczekiwaniami branży kreatywnej. Z kolei przedsiębiorcy oraz instytucje publiczne, dzięki działaniom matchującym mają możliwość poznania przyszłych pracowników, a także wzbogacić swoje firmowe portfolio o nowatorskie rozwiązania związane z promocją i reklamą.
– Działania, które inicjujemy łączą te środowiska i pomagają młodym osobom w zdobywaniu doświadczenia tak potrzebnego na rynku pracy – tłumaczy Beata Stepaniuk-Kuśmierzak.
fot. SKENDE
Pingback: Marszałek przyznał nagrody za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze (zdjęcia)
Pingback: Miasto ponownie rozda bezpłatne karnety na szkolne baseny. Kto może skorzystać?
Pingback: Na KUL-u po raz 106 zainaugurowano rok akademicki. Nadano też tytuł doktora honoris causa (zdjęcia)