Zmiany w sygnalizacji świetlnej na Dziesiątej i Kośminku. Pod lupą także okolice Dworca Lublin
W dzielnicach Dziesiąta i Kośminek wprowadzono zmiany w pracy sygnalizacji świetlnej, które mają na celu usprawnienie ruchu w godzinach szczytu. Opracowywane są również warianty sterowania światłami w rejonie nowowybudowanego Dworca Lublin.
W dwóch dzielnicach miasta zainicjowano istotne zmiany w pracy sygnalizacji świetlnej. Chodzi o Dziesiątą oraz Kośminek. Celem tych modyfikacji jest zwiększenie płynności ruchu w godzinach największego natężenia, czyli w porze porannej i popołudniowej. Zastosowane rozwiązania obejmują zmianę układu faz sygnalizacyjnych oraz wprowadzenie strzałek umożliwiających warunkowy skręt w prawo.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Przebudowa wokół Dworca Lublin zakończona. Zmiany w organizacji ruchu
Konkretnie, skrzyżowania Krańcowa – Dywizjonu 303 – Długa, Wyścigowa – Dunikowskiego – Wojenna oraz Wyścigowa – Smoluchowskiego zostały wyposażone w nowe urządzenia. Dzięki temu, skręty w prawo są teraz realizowane bezkolizyjnie, co przyczyni się do usprawnienia ruchu w tych lokalizacjach.
W ramach szerszego projektu, zmiany wdrażane są również w rejonie nowowybudowanego Dworca Lublin. Dotyczą one dostosowania programów pracy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach: ul. Piłsudskiego – Lubelskiego Lipca ’80 – pl. Bychawski, Kunickiego – Wolska – pl. Bychawski oraz Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa.
Jak informuje lubelski Ratusz, na obecnym etapie przeprowadzane są testy różnych wariantów sterowania światłami, mające na celu znalezienie optymalnego rozwiązania, które zaspokoi potrzeby wszystkich uczestników ruchu drogowego oraz zapewni efektywną obsługę Dworca Lublin.
fot. Google Street View
Pingback: Trwają przygotowania do otwarcia Dworca Lublin. Zapadła już decyzja o pozwoleniu na użytkowanie
Pingback: Lubelski Dworzec Metropolitalny gotowy. Kiedy odjadą pierwsze autobusy?