Budowa odcinka S19 Lublin-Lubartów. Ruszyła wycinka drzew
Trwają roboty na placu budowy „ekspresówki” Lublin-Lubartów. W przedostatni dzień roku leśnicy rozpoczęli prace związane z wycinką drzew pod budowę nowej drogi. Z powodu odnalezienia licznych niewybuchów z czasów wojennych, w niektórych oddziałach leśnych w dalszym ciągu obowiązuje zakaz wstępu do lasu.
Prace przy budowie kolejnego, lubelskiego odcinka drogi Via Carpatia rozpoczęto od przygotowania objazdów oraz dróg serwisowych i technologicznych.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Budowa mostu w Krasnymstawie ruszyła na dobre. Właśnie wkopali pierwszą łopatę (zdjęcia)
Wykonawca realizuje już pierwsze prace ziemne. Ponadto, kontynuowane jest rozpoznanie saperskie. W poniedziałek, 30 grudnia, rozpoczęła się także wycinka drzew, która obejmie ok. 41 ha powierzchni. Jak zapewniają władze Nadleśnictwa Lubartów, wszystkie działania są zgodne z przepisami ustawy o realizacji inwestycji drogowych i mają na celu minimalizację wpływu na środowisko naturalne.
– Termin wycinki zaplanowano poza okresem lęgowym ptaków, a przebieg trasy został poprzedzony szerokimi konsultacjami – podkreślają przedstawiciele Nadleśnictwa.
Zakaz wstępu do lasu
W związku z trwającymi pracami saperskimi, w lasach na terenie oddziałów 214g, 214h oraz 214f Nadleśnictwa Lubartów w dalszym ciągu obowiązuje zakaz wstępu. Powodem są liczne niewybuchy z czasów II wojny światowej, które odnaleziono podczas wstępnych badań terenu.
Co powstaje ?
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, o łącznej długości blisko 23 kilometrów, od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa.
Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przebieg drogi
S19 od zachodniej strony ominie Lubartów, a następnie od wschodu miejscowość Niemce.
W miejscu obecnego skrzyżowania DK-19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową 1545L prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Z kolei na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową 1564L prowadzącą do Leonowa (w sąsiedztwie obecnej DK-19) – węzeł Niemce Południe. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Ponadto, w pobliżu miejscowości Annobór – po obu stronach S19, pojawią się Miejsca Obsługi Podróżnych.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rusza budowa kolejnego odcinka Via Carpatia w woj. lubelskim
Inwestycję w systemie Projektuj i buduj realizuje firma Duna Polska (dawniej Mota Engil Central Europe). Wartość umowy opiewa na 835,7 mln zł. Nową drogą pojedziemy w 2027 roku.
fot. Mosty Katowice – wizualizacja