Budowa S19. Wchodzą zmiany w organizacji ruchu na obwodnicy Lubartowa
Kierowcy podróżujący drogą krajową nr 19 muszą przygotować się na zmiany. W poniedziałek, 7 lipca, na odcinku obwodnicy Lubartowa – między Annoborem a ulicą Nowodworską – wprowadzono nową organizacja ruchu.
Jadąc od strony Lublina, trzeba zjechać z dotychczasowej trasy i korzystać z bocznej drogi serwisowej. Wszystko przez prace związane z budową drogi ekspresowej S19. W najbliższych dniach drogowcy przystąpią do rozbiórki starej nawierzchni „dziewiętnastki”, a także demontażu wiaduktu, pod którym do tej pory można było dojechać do ulicy Krańcowej.
W jego miejscu powstanie nowy wiadukt, będący częścią przyszłej ekspresówki. Na czas robót przejazd pod istniejącą konstrukcją nie będzie możliwy. Do ulicy Krańcowej będzie można dotrzeć objazdem: najpierw drogą gminną wzdłuż szkoły, następnie przez obecny przebieg obwodnicy i nową drogę serwisową.
Ruch pieszy w rejonie prac będzie utrzymany – piesi będą mogli poruszać się chodnikiem.
Drogowcy apelują do kierowców o ostrożność i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Co powstaje?
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, o łącznej długości blisko 23 kilometrów, od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa.
Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
S19 od zachodniej strony ominie Lubartów, a następnie od wschodu miejscowość Niemce.
W miejscu obecnego skrzyżowania DK-19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową 1545L prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Z kolei na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową 1564L prowadzącą do Leonowa (w sąsiedztwie obecnej DK-19) – węzeł Niemce Południe. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Ponadto, w pobliżu miejscowości Annobór – po obu stronach S19, pojawią się Miejsca Obsługi Podróżnych.
Inwestycję w systemie Projektuj i buduj realizuje firma Duna Polska (dawniej Mota Engil Central Europe). Wartość umowy opiewa na 835,7 mln zł.
Nową drogą pojedziemy prawdopodobnie w 2027 roku.
Fot. GDDKiA

