Politechnika Lubelska z milionowym dofinansowaniem na rozwój dydaktyki
Projekt Politechniki Lubelskiej znalazł się w gronie najwyżej ocenionych w ogólnopolskim konkursie „Doskonałość dydaktyczna”. Uczelnia otrzyma 2 mln zł na podniesienie jakości kształcenia, rozwój kadry i wdrażanie nowoczesnych technologii w edukacji.
Politechnika Lubelska została jedną z trzech uczelni, których projekty zdobyły najwyższe noty w konkursie „Doskonałość dydaktyczna”, organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego. Umowy o dofinansowanie zostały właśnie podpisane w Warszawie. Obok lubelskiej uczelni wyróżniono także Politechnikę Bydgoską im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich oraz Uniwersytet VIZJA.
Jak podkreślają przedstawiciele resortu nauki, celem konkursu było wsparcie uczelni w budowaniu nowoczesnych systemów jakości kształcenia. – Stawiamy na programy doskonalenia dydaktyki rozwijane i monitorowane przez centra dydaktyczne, profesjonalną kadrę oraz innowacyjne metody nauczania, odpowiadające na potrzeby przyszłych pokoleń – zaznacza dr Karolina Zioło-Pużuk, wiceministra nauki i szkolnictwa wyższego.
Realizacja projektu „Akademicka doskonałość Politechniki Lubelskiej – rozwój jakości kształcenia i potencjału dydaktycznego” rozpocznie się w styczniu 2026 roku. Jak informuje prof. Paweł Droździel, prorektor ds. studenckich, inicjatywa ma na celu m.in. podniesienie jakości kształcenia, rozwój kompetencji kadry akademickiej, umiędzynarodowienie oferty dydaktycznej oraz lepsze przygotowanie studentów do funkcjonowania w nowoczesnej gospodarce.
W ramach projektu na uczelni powstanie zespół ds. jakości kształcenia, który będzie wspierał nauczycieli akademickich w tworzeniu programów studiów, rozwijaniu e-learningu, wdrażaniu innowacyjnych metod nauczania oraz monitorowaniu efektów dydaktycznych.
Istotnym elementem przedsięwzięcia będzie rozwój kompetencji kadry. – Skupiamy się na obszarach dydaktycznych, merytorycznych, cyfrowych, środowiskowych oraz związanych z inkluzywnością – podkreśla kierownik projektu dr Ewa Łazuka, prof. uczelni z Wydziału Matematyki i Informatyki Technicznej.
W programie szkoleń, staży i wizyt studyjnych weźmie udział 120 nauczycieli akademickich oraz 20 doktorantów. Zakres tematyczny obejmie m.in. nowoczesne metody aktywizujące, nauczanie w języku angielskim, wykorzystanie narzędzi analitycznych, sztuczną inteligencję, technologie AR i VR, cyberbezpieczeństwo oraz zagadnienia zielonej transformacji i dostępności.
Łącznie 71 polskich uczelni otrzyma blisko 130 mln zł na rozwój jakości kształcenia. Z tej puli 2 mln zł trafi do Politechniki Lubelskiej.





Fot. PL

