Chciała sprzedać kurtkę, straciła 5 tys. złotych
5 tys. złotych straciła mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż zimową kurtkę.
W środę, 6 marca, na policję zgłosiła się 22-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która została oszukana podczas transakcji internetowej .
>>> CZYTAJ TAKŻE: Oszustwa romantyczne to nie tylko „lekarz z Syrii” czy „rytuał miłości”. Jak się ustrzec przed cyberprzestępcami?
Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż kurtkę. Bardzo szybko otrzymała maila z informacją, że kurtka została kupiona. Wiadomość zawierała również link, który po kliknięciu przekierował nieświadomą podstępu 22-latkę, na stronę do złudzenia przypominającą witrynę banku.
Sądząc, że loguje się do swojej bankowości elektronicznej kobieta wpisała login i hasło. Następnie odebrała telefon od rzekomej pracownicy banku, która poinformowała ją, że konieczna jest zmiana limitów na koncie. „Konsultantka” poleciła 22-latce wygenerowanie kodów BLIK.
– Pokrzywdzona posłuchała i podała oszustce dwa kody na łączną kwotę ponad 5 tys. złotych. Kiedy zobaczyła, że z jej konta zostają wypłacone pieniądze zrozumiała, że została oszukana – relacjonuje aspirant Joanna Klimek, oficer prasowy policji w Biłgoraju.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Dwoje Ukraińców i Gruzin odpowie za oszustwo metodą „na pracownika banku”
Policja po raz kolejny uczula, gdy nieznajoma osoba podsyła link przekierowujący na stronę gdzie mamy podać swoje dane, w tym hasło i login do bankowości elektronicznej w żadnym wypadku nie róbmy tego.
fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne