Rok od wbicia pierwszej łopaty przy budowie nowego mostu nad Wieprzem. Sprawdzamy, jak postępują prace [FOTO]
Minął rok od symbolicznego wbicia łopaty, a plac budowy w Krasnymstawie zmienił się nie do poznania. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem nową przeprawą nad Wieprzem pojedziemy w pierwszym kwartale 2027 roku.
Od 20 grudnia 2024 roku, kiedy oficjalnie rozpoczęła się jedna z największych inwestycji w Krasnymstawie, wykonano ogrom pracy. W ciągu 12 miesięcy powstało około 20 tys. metrów sześciennych nasypów drogowych, ustabilizowano grunty na powierzchni ponad 15 tys. m kw. i wzmocniono podłoże przy użyciu przeszło tysiąca betonowych kolumn. Równolegle realizowano roboty sieciowe – wybudowano setki metrów nowych wodociągów, kanalizacji i sieci energetycznych, a na powstającym moście zamontowano ponad 100 ton stalowych konstrukcji.
Inwestycja podzielona jest na trzy zadania. W ramach pierwszego, obejmującego budowę samego mostu oraz dróg dojazdowych i ul. Gawryłowa, wykonano już m.in. pale, fundamenty, przyczółki, płytę mostu, elementy sprężające, łuki oraz stężenia. Postęp prac widać także na samej ulicy – zrealizowano roboty brukarskie, stabilizację cementem i podbudowy z kruszywa.
Zadanie numer dwa to przebudowa i budowa ul. Kaczej. Tu prace rozpoczęły się od rozbiórek, wycinki drzew i wymiany gruntu, a następnie przeszły w etap nasypów, stabilizacji i układania warstw bitumicznych. Powstała również nowa infrastruktura podziemna, w tym kanalizacja deszczowa, sieci wodociągowe i oświetlenie uliczne.
Na ul. Nieczaja, objętej trzecim zadaniem, wykonano już kanalizację deszczową, a obecnie trwają przebudowy sieci oraz prace związane ze wzmocnieniem podłoża gruntowego.
– Mimo trudnych warunków pogodowych i skomplikowanych procedur technologicznych udało się utrzymać dobre tempo realizacji – podkreśla Norbert Wnuk, kierownik projektu, zaznaczając, że postępy są zauważalne również dla mieszkańców.
Plany na kolejne miesiące są równie ambitne. Do marca 2026 roku zaplanowano m.in. zakończenie kluczowych robót mostowych, wykonanie chodników i wyposażenia obiektu, dalsze prace bitumiczne na ul. Kaczej oraz kontynuację robót drogowych i brukarskich na ul. Nieczaja.
Nowy most o długości 102 metrów i szerokości ponad 18 metrów połączy brzegi Wieprza, odciąży centrum miasta i stanie się ważnym elementem nowego układu komunikacyjnego, którego rdzeniem będzie trasa S17.
Cała inwestycja pochłonie około 54,5 mln zł. Wykonawcą jest firma Balzola Polska sp. z o.o.



















