piątek, 18 października, 2024
BiznesLubelskieWiadomości

258 mln zł na rozbudowę lubelskich dróg. Rusza nabór wniosków w ramach rządowego funduszu

Już w najbliższy piątek, 26 lipca, Lubelski Urząd Wojewódzki rozpocznie nabór wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Na budowę i rozbudowę dróg powiatowych i gminnych w naszym regionie trafi 258 mln złotych.

Szczegóły programu przedstawili w środę, 24 lipca, wojewoda lubelski Krzysztof Komorski oraz wicewojewodowie.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Budowa drogi ekspresowej S17 z unijnym dofinansowaniem

– Nabór, który jest przed nami to kwota ponad ćwierć miliarda złotych. Mamy nadzieję, że te 258 mln złotych dofinansowania dla lubelskich samorządowców to będą umowy, które od stycznia 2025 roku będziemy mogli podpisywać – powiedział wojewoda lubelski Krzysztof Komorski.

Wojewoda przypomniał jednocześnie, że w ramach ostatniego rozstrzygnięcia na podpis premiera czeka cała lista inwestycji ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg opiewających na kwotę ponad 200 mln złotych.

Jak podkreślił z kolei wicewojewoda Wojciech Wołoch, w ramach najbliższego naboru, w dniu aplikowania o dofinansowanie nie będą wymagane prawomocne zezwolenia na budowę, czy rozbudowę. Warunkiem będzie jedynie przedstawienie dokumentu potwierdzającego wystąpienie o takie pozwolenie.

258 mln zł na rozbudowę lubelskich dróg. Rusza nabór wniosków w ramach rządowego funduszu

Co istotne, każdy z aplikujących samorządów będzie mógł złożyć po dwa wnioski.

W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w 2025 roku do woj. lubelskiego trafi ponad 258 mln złotych. Limit zostanie podzielony równo na drogi powiatowe, jak i gminne.

Od dnia ogłoszenia postępowania, samorządy będą miały 30 dni na złożenie wniosków. Następnie zostaną one ocenione przez komisję, a sama weryfikacja potrwa cztery miesiące, jednak nie później niż do 26 listopada br.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Bezpieczniej koło Zamościa. Zakończyła się rozbudowa ważnego odcinka drogi

Wnioski będą oceniane na podstawie kilku kryteriów tj.: poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. oświetlenie drogi i przejść dla pieszych; spójność sieci dróg (np. powiązanie drogi z drogą wyższej kategorii); podnoszenie standardów technicznych dróg (np. nośność drogi, budowa chodników i ścieżek rowerowych, przebudowa skrzyżowań, zatoki autobusowe, czy parkingi); poprawa dostępności do ośrodków gospodarczych, usług publicznych i terenów inwestycyjnych; znaczenie drogi dla rozwoju społecznego i gospodarczego województwa.

fot. LUW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *