wtorek, 22 października, 2024
BiznesLubelskieWiadomości

Budowa pierwszego na Lubelszczyźnie odcinka autostrady dobiega końca. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Budowa pierwszego lubelskiego odcinka autostrady A2 jest już na finiszu. 14-kilometrowy fragment trasy będzie gotowy jeszcze w tym roku. Jednak po przecinającej północną część naszego regionu autostradzie, kierowcy pojadą dopiero w 2026 roku.

Położony najbliżej Białej Podlaskiej 14-kilomterowy odcinek Swory – Biała Podlaska, będzie gotowy jeszcze w tym roku. Jak informuje lubelska GDDKiA zaawansowanie robót wynosi już 98 proc. Obecnie trwają tam prace m.in. przy nasadzeniach zielenie oraz montażu barier i ogrodzeń.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Jest zielone światło dla budowy 32-kilometrowego odcinka Via Carpatia między woj. podlaskim a Lubelszczyzną

Jednak kierowcy skorzystają z niego dopiero po zakończeniu prac na pozostałych dwóch lubelskich fragmentach trasy. Chodzi o 18-kilometrowy odcinek pomiędzy miejscowością Malinowiec a Łukowisko oraz 12,5-kilometrowy fragment od węzła Łukowisko do miejscowości Swory. Te dwa ostatnie odcinki zostaną oddane do użytku wraz z całym 44-kilometrowym fragmentem autostrady A2 (biegnącym od Malinowca do Białej Podlaskiej) dopiero za dwa lata. Prawdopodobnie nastąpi to w 2026 roku.

Będący na ukończeniu pierwszy odcinek A2 ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, przy czym w przyszłości będzie możliwość włączenia do użytku, dodatkowego trzeciego pasa. Obejmuje on także MOP zlokalizowany w miejscowości Kolonia Sitnik pod Białą Podlaską.

Wykonawcą odcinka Malinowiec – Łukowisko i Łukowisko – Swory jest firma Intercor, a Swory – Biała Podlaska, którego budowa prawie dobiegła końca, realizuje przedsiębiorstwo Polaqua. Budowa 44 „lubelskich” kilometrów autostrady pochłonie ponad 1,37 miliarda złotych.

Kolejny odcinek w przygotowaniu

W przygotowaniu jest również przedłużenie A2 do granicy z Białorusią o łącznej długości 32 km. Na dwa odcinki, od Białej Podlaskiej do Dobrynia (ok. 25,5 km), jeszcze w tym roku ma zostać wydana decyzja ZRID, co pozwoli ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców. Na ostatni fragment trasy, od Dobrynia do granicy (ok. 6,8 km), postępowanie w sprawie decyzji ZRID jest zawieszone.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Co z budową odcinka S19 Lublin-Lubartów? Piłka jest po stronie wojewody

– Kontynuacja jest uzależniona od unormowania sytuacji geopolitycznej z Białorusią – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego Oddziału GDDKiA.

fot. GDDKiA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *