10 chętnych na rozbudowę al. Unii Lubelskiej
W poniedziałek, 20 stycznia, rano upłynął termin składania ofert w przetargu na rozbudowę al. Unii Lubelskiej. Do realizacji inwestycji, która obejmie również rozbiórkę i budowę dwóch mostów na Bystrzycy, jest aż 10 chętnych.
W ogłoszonym przez Miasto przetargu pierwotny termin składania ofert wyznaczono na 5 listopada, jednak został on przesunięty. Ostatecznie firmy chętne do realizacji jednej z najbardziej wyczekiwanych w mieście inwestycji, poznaliśmy w poniedziałek, 20 stycznia, rano.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelskie lotnisko podnosi poprzeczkę. Padł kolejny rekord
W postępowaniu prowadzonym przez lubelski Ratusz głównym kryterium wyboru oferty jest cena, która stanowi 60% oceny. Pozostałe 40% to ocena okresu gwarancji.
Kwota, jaką Miasto zamierza przeznaczyć na realizację całego zamówienia to prawie 90 mln zł brutto. Jak się okazuje każda z 10 złożonych ofert mieści się w zakładanym przez Ratusz budżecie.
Najkorzystniejszą złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.. Firma z Lubartowa za realizację całego zadania zażyczyła sobie blisko 65,24 mln zł. Najdrożej, bo na prawie 81 mln zł prace wyceniło konsorcjum ANTEX II Sp. z o. o. z Lubyczy Królewskiej i WYSOWA MOSTY Sp. z o.o. Do przetargu stanęła również Duna Polska S.A. (74,536 mln zł), Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Spółka z o.o. (67,45 mln zł), Mostostal Warszawa S.A. (78,68 mln zł), Balzola Polska Sp. z o.o. razem z Lantania SA (70,949 mln zł), STRABAG Sp. z o.o (68,143 mln zł), Trakcja S.A. (77,266 mln zł), PRIMOST Południe Sp. z o.o. (67,579 mln zł) i WOD-BUD Sp. z o.o. z Kraśnika (73,455 mln zł).
Wszyscy oferenci w rubryce okres gwarancji wpisali: 60 miesięcy.
Jak poinformował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, aktualnie trwa procedura badania ofert pod względem merytorycznym oraz formalno-rachunkowym. Wykonawca wybrany w postępowaniu będzie miał 24 miesiące od daty zawarcia umowy na wykonanie robót, w tym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Zakres inwestycji
Prace obejmą fragment od ronda Lubelskiego Lipca ’80 do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej VIVO. Modernizację przejdzie odcinek po obu stronach jezdni o długości ok. 850 m. Zakres zamówienia obejmuje zarówno roboty drogowe, jak i transportowe.
Inwestycja zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem).
Prace obejmą również przebudowę ul. Zamojskiej na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej oraz remont ul. Stolarskiej i Przemysłowej (place do zawracania). Przebudowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem.
Nieodzowna będzie także rozbiórka dwóch mocno sfatygowanych i budowa nowych mostów nad Bystrzycą.
Przebudowane zostaną też istniejące sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne. Inwestycja zakłada również budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy.
Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe, oznakowanie poziome i pionowe oraz oświetlenie drogowe.
Zaktualizowana zostanie ponadto koncepcja stałej organizacji ruchu, a całość dopełnią prace z branży zieleni, w tym odtworzenie trawników oraz nasadzenia drzew i krzewów. Docelowo pojawi się tam ponad 200 nowych drzew oraz 5,5 tys. krzewów i 300 m kwadratowych traw ozdobnych. Oprócz tego zamontowane zostaną elementy małej architektury, w tym ławki i kosze na śmieci.
Na realizację inwestycji Miasto chce pozyskać dofinansowania ze środków unijnych w ramach projektu pn. „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Poza przebudową al. Unii Lubelskiej obejmuje on zakup bezemisyjnego taboru, budowę, przebudowę oraz modernizację infrastruktury na potrzeby transportu miejskiego i uzupełniających form mobilności.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne przy ul. Poturzyńskiej już otwarte. Zobacz zdjęcia
– Celem tych działań jest integracja systemów transportowych w miejskich obszarach funkcjonalnych i nadanie priorytetu transportowi zbiorowemu oraz indywidualnemu niezmotoryzowanemu poprzez budowę m.in. węzłów przesiadkowych, w tym zintegrowanych z infrastrukturą kolejową, pętli autobusowych, parkingów B+R, K+R, P+R, infrastruktury przystankowej i okołoprzystankowej, buspasów, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia, monitoringu, włączenia do inteligentnych systemów transportowych – tłumaczy Monika Fisz, rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.