Wiemy kto dostarczy autobusy hybrydowe do Lublina. MPK rozstrzygnęło przetarg
Lubelskie MPK właśnie rozstrzygnęło przetarg na zakup 20 autobusów hybrydowych typu plug-in oraz dwóch mobilnych ładowarek. Pojazdy dostarczy do Lublina spółka Solaris Bus & Coach, która za realizację zamówienia zaproponowała kwotę 72,57 mln zł.
Było to kolejne podejście miejskiego przewoźnika do wyłonienia firmy, która wyprodukuje i dostarczy „zielony” tabor. Poprzednie postępowanie, ogłoszone w ubiegłym roku zostało unieważnione, gdyż do przetargu nie stanął żaden oferent.
Tym razem wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją spółka Solaris Bus & Coach, która za dostawę 20 hybryd wraz z dwoma mobilnymi ładowarkami zaproponowała kwotę 72,57 mln zł brutto.
– Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta nie podlega odrzuceniu i jest najkorzystniejsza pod względem przyjętych w specyfikacji warunków zamówienia kryteriów oceny ofert – mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.
Zakup autobusów typu plug-in będzie możliwy dzięki unijnemu wsparciu w ramach działania „Publiczny autobusowy transport zbiorowy” z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Kwota dofinansowania wynosi tutaj ponad 43 mln zł.
Nowe autobusy będą mieć 18 metrów długości i pomieszczą do 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Ponadto na pokładzie znajdziemy takie udogodnienia: automaty do sprzedaży biletów, głosową zapowiedź przystanków, porty USB do ładowania urządzeń, czy tzw. ciepłe guziki. Oprócz tego zostaną wyposażone w monitoring oraz system zliczania pasażerów.
A to nie wszystko. Autobusy będą miały napęd hybrydowy typu plug-in, łączący silnik spalinowy z elektrycznym, co pozwoli ograniczyć emisję spalin i przejechać wyłącznie na silniku elektrycznym nawet kilkaset kilometrów. Głównymi zaletami takiego rozwiązania jest duża moc i tańsza eksploatacja względem silników spalinowych.
Zakupione pojazdy zastąpią wysłużone autobusy – 12-metrowe Solarisy oraz Jelcze M121I4 z roczników 2007-2008.
Na dostawę nowych autobusów Spółka Solaris Bus & Coach będzie mieć 12 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Pingback: Ponad 90 mln zł z unijnej kasy na niskoemisyjny transport w Lublinie i okolicach