Punkt paszportowy w Lubartowie już otwarty. Mieszkańcy załatwią formalności na miejscu
Od wtorku, 17 czerwca, mieszkańcy Lubartowa i okolic mogą składać wnioski o paszport bez konieczności wyjazdu do Lublina czy innych miast. W budynku Urzędu Miasta przy ul. Jana Pawła II 12 uruchomiono terenowy punkt paszportowy. To piąta taka placówka w województwie lubelskim.
W uroczystym otwarciu udział wzięli wojewoda lubelski Krzysztof Komorski oraz jego zastępcy – Wojciech Wołoch i Andrzej Maj. – To ważny krok w kierunku lepszej dostępności usług administracyjnych dla mieszkańców regionu – podkreślali podczas wydarzenia.
Dzięki nowemu punktowi mieszkańcy powiatu lubartowskiego będą mogli szybciej i wygodniej dopełnić formalności związanych z wydaniem dokumentu paszportowego. Skróci się czas oczekiwania, a także zniknie potrzeba dojazdu do odległych miast.
W województwie lubelskim działają obecnie cztery oddziały ds. paszportów – w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu – oraz pięć punktów terenowych: w Kraśniku, Puławach, Krasnymstawie, Świdniku i teraz również w Lubartowie. W planach są kolejne – m.in. w Biłgoraju i Hrubieszowie.
fot. LUW

