niedziela, 7 grudnia, 2025
LubelskieWiadomości

Kolejowa rewolucja na trasie Łuków–Radom. Będzie ciszej, szybciej i bezpieczniej

Na trasie kolejowej między Łukowem a Radomiem trwa wielka modernizacja. Nowe perony, przebudowane przejazdy i wymienione tory mają zapewnić pasażerom większy komfort, a przewoźnikom towarowym – szybszy i bezpieczniejszy transport. Wszystko dzięki inwestycjom realizowanym z Krajowego Planu Odbudowy.

Na linii kolejowej nr 26 prace idą pełną parą. Na 25-kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymieniono już tor, co pozwoliło pociągom towarowym zwiększyć prędkość do 100 km/h. Modernizacja objęła też 10 przejazdów kolejowo-drogowych – nowa nawierzchnia i sygnalizacja świetlna poprawiają bezpieczeństwo w Borowinie i Hordzieżce.

Na tych samych przystankach powstają także nowe perony. Dłuższe, bo 150-metrowe, ułatwią obsługę większych składów. Dzięki wyższej konstrukcji pasażerowie łatwiej wsiądą do pociągów, a dodatkowe wiaty, tablice i oświetlenie LED poprawią komfort podróży. Zakończenie prac na tym odcinku zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku. Wartość inwestycji to 67 mln zł netto.

Nie mniej dzieje się także między Dęblinem a Radomiem. W Zajezierzu wymieniono tor i sieć trakcyjną, a tymczasowy peron wyspowy zastąpi nowy, jednokrawędziowy. Zmodernizowano również przejazdy kolejowe i drogi dojazdowe. Koszt robót na tym etapie to ponad 26 mln zł, a całość zakończy się w 2025 roku. Rok później – od października 2025 do lipca 2026 – modernizowana będzie sieć trakcyjna aż do mostu kolejowego na Wiśle.

To jednak nie koniec. W 2026 roku PKP PLK planuje kolejne prace – tym razem między Okrzeją a Łukowem Łapiguz. Modernizacja sieci trakcyjnej i bramek to wydatek rzędu 30 mln zł.

Warto przypomnieć, że w ostatnich miesiącach zakończono już remont odcinka Łuków–Łuków Łapiguz. Wymieniono szyny, podkłady i odnowiono most nad Krzną Południową. Koszt tego zadania wyniósł ponad 16 mln zł.

Efekt wszystkich tych inwestycji? Ciszej, szybciej i bezpieczniej – zarówno dla pasażerów, jak i dla transportu towarowego.

Fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.