W woj. lubelskim powstanie kolejny odcinek autostrady A2. GDDKiA szuka wykonawcy
Ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetarg dotyczy wykonania projektu, a także budowy ponad 9 kilometrów autostrady. Nowa droga umożliwi w przyszłości dojazd do terminala samochodowego w Koroszczynie.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu technicznego i wykonawczego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie ponad 9 kilometrów autostrady A2. Projektowany odcinek rozpocznie swój bieg w rejonie miejscowości Kijowiec a zakończy na węźle Dobryń w powiecie bialskim.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Budowa mostu w Łęcznej idzie pełną parą. Obiekt przeszedł już próbę obciążeniową (zdjęcia)
Autostrada zostanie wyposażona w dwa pasy ruchu oraz rezerwę pod dobudowę trzeciego pasa. W planach jest również budowa węzła Dobryń i pary MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe.
Ponadto, powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie, odwodnienie drogi, chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Oprócz tego droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W przyszłości trasa ma umożliwić dojazd do terminala samochodowego w Koroszczynie na granicy z Białorusią.
Postępowanie zostanie przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, a termin na składanie ofert upływa 22 stycznia 2025 r.
A2 na wschód od stolicy
Jak informuje GDDKiA, w ramach aktualnie prowadzonych prac, ułożono już 13 kilometrów nawierzchni na odcinku A2 Groszki – Siedlce Zachód (woj. mazowieckie). Obecnie trwa wbijanie barier energochłonnych, montaż ekranów, bram i furtek w ogrodzeniu trasy. Trwają też prace wykończeniowe na obiektach. Zaawansowanie prac wynosi tu ponad 84 proc.
Kolejne warstwy nawierzchni układane są również na odcinkach A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. Chodzi o cztery fragmenty autostrady o łącznej długości ok. 63 kilometrów. Aktualnie prowadzone prace obejmują m.in. usuwanie kolizji podziemnych, montaż siatki ogrodzeniowej, ekranów akustycznych i barier energochłonnych.
Spośród nich na ukończeniu jest 14-kilometrowy odcinek Swory – Biała Podlaska, jednak kierowcy skorzystają z niego dopiero po zakończeniu prac na wcześniejszych trzech fragmentach: Siedlce Południe – Malinowiec, Malinowiec – Łukowisko i Łukowisko – Swory. Wszystkie cztery mają zostać oddane do ruchu do końca 2025 r.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wreszcie ruszy budowa odcinka S19 Lublin-Lubartów! Wojewoda wydał decyzję
Ponadto, w toku jest postępowanie na wykonanie projektu budowy 32,3 km autostrady A2 od węzła Biała Podlaska do przejścia granicznego w Kukurykach. Zadanie zostało podzielone jest na trzy odcinki: Biała Podlaska – Kijowiec (16,2 km), Kijowiec – Dobryń (9,3 km) i Dobryń – Kukuryki (6,8 km). Dla dwóch pierwszych odcinków prowadzone jest postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID przez wojewodę Lubelskiego. Z kolei realizacja fragmentu najbliżej granicy, uzależniona jest od unormowania sytuacji geopolitycznej z Białorusią.
fot. GDDKiA