Wiemy kto wybuduje 10 km ekspresówki między Izbicą a Zamościem
Konsorcjum firm GAP Inşaat, Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu dotyczącym budowy fragmentu drogi ekspresowej S17 od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Zaprojektowanie i budowa 10 km drogi będzie kosztowała blisko 504 mln zł.
W przetargu wpłynęło łącznie 12 ofert. Najtańsza opiewała na kwotę blisko 504 mln zł, a najdroższa na ponad 800 mln. Na wybór wykonawcy wpływ miały: cena oraz kryteria poza cenowe, tj. przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany akustyczne.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Coraz bliżej budowy ekspresówki S12 od Chełma do granicy z Ukrainą
Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy.
Teraz pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań.
– Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą – wyjaśnia rzecznik GDDKiA oddział w Lublinie.
Przypomnijmy, wyboru wykonawcy dokonano już w lutym. Najkorzystniejszą ofertę złożyło wówczas konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones. Jednak m.in. z uwagi na wyroki Krajowej Izby Odwoławczej, dotyczące prowadzonych równolegle postępowań na wyłonienie wykonawców drogi S17 na odcinkach Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, GDDKiA zdecydowała się unieważnić przetarg.
Izbica – Zamość Sitaniec
Zadaniem wybranego wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Pobiegnie ona nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17, omijając od zachodniej strony miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe.
W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec, 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego, czy system odwodnienia oraz system zarządzania ruchem.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych
Cała droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) powstanie w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Jak informuje lubelska GDDKiA, w przetargu są dwa odcinki: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Aktualnie trwa ponowna ocena złożonych ofert. Natomiast na etapie prac przygotowawczych są dwa kolejne fragmenty: Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km, oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.
fot. GDDKiA
Pingback: Powstanie kolejny fragment ekspresówki łączący Lubelszczyznę z centrum i zachodem kraju
Pingback: Budowa pierwszego odcinka obwodnicy Nałęczowa na ostatniej prostej