Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80 już na półmetku (foto)
Trwają prace przy budowie przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Jak dotąd, na tej największej z realizowanych obecnie w Lublinie inwestycji, drogowcy wykonali blisko połowę robót. Ich wartość przekroczyła już kwotę 42 mln zł. Sprawdzamy, co słychać na placu budowy.
W ostatnich dniach na trasie głównej ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Krochmalną do ul. Przeskok oraz po jednej stronie odcinka między ul. Cukrowniczą i ul. Włościańskiej ułożono już asfalt.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Letnia ofensywa drogowa obejmie w Lublinie blisko 35 lokalizacji
Jednocześnie wzdłuż trasy głównej powstają chodniki oraz ścieżki rowerowe. Wybetonowano także podpory pod sieć ciepłowniczą zlokalizowaną w poprzek drogi Lubelskiego Lipca ’80. To oznacza, że wkrótce rozpocznie się montaż konstrukcji stalowej ciepłociągu.
Ponadto, przy ul. Ciepłej zakończono montaż zbiornika wraz z przepompownią. Prace montażowe przeniosą się teraz na ul. Przeskok.
Aktualnie w ciągu trasy głównej trwa układanie kabli i fundamentów pod oświetlenie drogowe i sygnalizację świetlną. Ponadto, na ulicach bocznych: Ciepłej, Dzierżawnej i Włościańskiej wykonywana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna. Rozpoczęły się też roboty związane ze wzmocnieniem podłoża w postaci materacy wypełnionych kruszywem.
Docelowo ul. Lubelskiego Lipca ’80 zostanie przedłużona na odcinku od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami, z kanalizacją deszczową oraz oświetleniem ulicznym. Zakres inwestycji obejmuje budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych. Ponadto, wykonawca zbuduje dwie sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowę przejdą również odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i wewnętrznej Dzierżawnej.
– To strategiczny dla miasta projekt drogowy i ważny z punktu widzenia dzielnicy Za Cukrownią. Budowany ponad kilometrowy odcinek drogi będzie łącznikiem z istniejącym dworcem PKP i Dworcem Lublin oraz ułatwi dojazd do obiektów sportowo-rekreacyjnych, takich jak Arena Lublin czy Park Ludowy. Nowa droga z pewnością usprawni system transportowy, upłynni ruch i skróci czas podróży – podkreśla prezydent Lublina, Krzysztof Żuk.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ulica Młodej Polski zostanie przebudowana. Miasto szuka wykonawcy
Jak zapewnia lubelski Ratusz, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i powinny zakończyć się z początkiem lutego 2025 roku.
Wartość inwestycji wynosi 96 mln zł, z czego 65 mln zł stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą robót jest firma Strabag.
fot. Miasto Lublin
Pingback: Motor w niedzielę zagra z Koroną. Będą dodatkowe kursy komunikacji miejskiej
Pingback: Infrastruktura transportowa w Lublinie przejdzie metamorfozę. Chodzi aż o 92 lokalizacje
Pingback: Trwa przebudowa drogi w gminie Wólka. Autobusy ominął kilka przystanków
Pingback: Drogowcy wchodzą na ul. Sowińskiego. Utrudnienia potrwają przez najbliższe 2 tygodnie