Lublin kupi 20 przegubowych elektryków. MPK właśnie ogłosiło przetarg
Będą mieć 18 metrów długości, będą klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w automaty do sprzedaży biletów oraz bramki do zliczania pasażerów i głosową zapowiedź przystanków. MPK w Lublinie ogłosiło dzisiaj przetarg na zakup 20 przegubowych autobusów hybrydowych.
Zakup 20 nowoczesnych hybrydowych autobusów typu plug-in oraz dwóch stacji ładowania będzie możliwy dzięki unijnemu wsparciu w ramach działania „Publiczny autobusowy transport zbiorowy”. Kwota dofinansowania wynosi tutaj ponad 43 mln zł, a całkowita wartość projektu to blisko 62,1 mln zł.
>>> CZYTAJ TAKŻE: MPK Lublin planuje zakup 20 autobusów wodorowych. Trzy firmy zainteresowane dostawą
Zamawiane przez miejską spółkę pojazdy mają być niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Autobusy mają mieć 18 metrów długości i pomieszczą w sumie 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Ponadto, pojazdy będą wyposażone w monitoring, głosową zapowiedź przystanków, tzw. ciepłe guziki oraz system do zliczania pasażerów, a także automaty do sprzedaży biletów. Autobusy będą w pełni klimatyzowane i wyposażone w 4 podwójne porty USB, umożliwiające ładowanie telefonów, czy tabletów.
Autobusy będą „uzbrojone” w silnik spalinowy oraz silnik elektryczny, co umożliwi przejechanie wyłącznie na silniku elektrycznym nawet kilkuset metrów. Hybryda typu plug-in może być ładowana z sieci elektrycznej, zatem uzupełnieniem inwestycji będzie zakup 2 mobilnych ładowarek.
Głównymi zaletami takiego rozwiązania są m.in. dłuższy zasięg na zasilaniu elektrycznym, duża moc czy tańsza eksploatacja względem silników spalinowych.
– Na oferty czekamy do 29 października br. – mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Elektryczny kolos już po testach w Lublinie. Sprawdzamy jak przebiegły (foto)
Zakupione pojazdy zastąpią wysłużone autobusy, m.in. 12-metrowe Solarisy oraz Jelcze M121I4 (rok produkcji 2007 i 2008).
fot. Miasto Lublin
Pingback: Studenci wracają do Lublina. Wchodzą w życie zmiany w komunikacji miejskiej
Pingback: Od teorii do praktyki. Lubelscy studenci testowali elektryczną ciężarówkę