Elektryczny kolos już po testach w Lublinie. Sprawdzamy jak przebiegły (foto)
W ramach tegorocznych obchodów Europejskiego Tygodnia Mobilności w Lublinie pojawił się liczący blisko 25 metrów, trzyczłonowy Solaris Urbino 24. To najdłuższy pojazd jaki kiedykolwiek poruszał się po lubelskich ulicach. Sprawdzamy jak przebiegły testy.
Ma blisko 25 metrów długości, napęd elektryczny i dwa przeguby. Wielki niczym tramwaj autobus Solaris Urbino 24 w ubiegłym tygodniu wyjechał na ulice Lublina. Była to jedna z atrakcji przygotowana przez Miasto z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności. Ten wyjątkowy pojazd jeździł po ulicach Lublina przez dwa dni.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Będą zmiany w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej. To odpowiedź na wnioski pasażerów i Rad Dzielnic
Była to również okazja żeby przetestować nietypowego elektryka w lubelskich warunkach. Autobus kursował na trasach, którymi poruszają się zazwyczaj autobusy przegubowe o długości 18 metrów, m.in. 26, 57, 151 i 158. Kilkukrotnie pokonywał on m.in. skręt z ul. Lipowej w Krakowskie Przedmieście, z ul. Okopowej w ul. Lipową, z ul. Wyszyńskiego w ul. Bernardyńską, z ul. 3 Maja w Krakowskie Przedmieście, z ul. Krakowskie Przedmieście w ul. Kołłątaja oraz z ul. Sowińskiego w ul. Głęboką.
Z uwagi na brak homologacji w Polsce dla taboru o takich parametrach w trakcie poruszania się po mieście autobus musiał korzystać z pomocy pilota.
– Testy przebiegły pomyślnie tym samym możemy uznać, że testowany autobus posiada taką samą mobilność drogową jak obecnie funkcjonujące w Lublinie pojazdy przegubowe – mówi Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju. I dodaje: – Wiedza ta pozwoli nam w przyszłości podejmować decyzje o ewentualnym zakupie tego rodzaju autobusów.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: 20 ekologicznych autobusów trafi do Lublina i 3 do Lubartowa. Unia dopłaci ponad 51,5 mln zł
Solaris Urbino 24 Electric Metrostyle to pojazd niskopodłogowy, w pełni klimatyzowany i przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Na pokład może zabrać 183 pasażerów, w tym 61 na miejscach siedzących. Autobus posiada pięcioro drzwi. Takie autobusy obecnie jeżdżą np. w Aalborgu w Danii oraz w Bratysławie na Słowacji. Premiera pierwszego 24-metrowego pojazdu tej firmy (Solaris Trollino 24) miała miejsce w 2019 roku na targach Busworld Europe.
fot. ZDiTM
Pingback: Lublin kupi 20 przegubowych elektryków. MPK właśnie ogłosiło przetarg
Pingback: Studenci wracają do Lublina. Wchodzą w życie zmiany w komunikacji miejskiej