Młodzi i przedsiębiorczy zostali docenieni
Za nami Gala finałowa projektu „Przedsiębiorcza Młodzież” oraz podsumowująca projekt „Przedsiębiorcze Dzieciaki”. Podczas wydarzeń poznaliśmy zwycięzców konkursów: na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy w social mediach, konkursu na Szkolną Przestrzeń Kreatywną oraz Zieloną Ekoprzestrzeń Kreatywną.
Projekt „Przedsiębiorcza Młodzież”
W tym roku blisko 300 uczennic i uczniów z 10 lubelskich szkół ponadpodstawowych, poszerzyło swoją wiedzę z zakresu przedsiębiorczości. Młodzi mieli także okazję współpracować z partnerami projektu, czyli lubelskimi przedsiębiorstwami i instytucjami.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Trwa rekrutacja do szkół ponadpodstawowych. Na uczniów czeka ponad 2,8 tys. miejsc
Uczestnicy wzięli udział w szeregu aktywności, w tym w warsztatach wspierających postawy przedsiębiorcze oraz kreatywność. W programie nie zabrakło tradycyjnych wizyt w siedzibach partnerów oraz konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy lub jej produktu w social mediach. Nowością 3. edycji był warsztat z wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI podczas realizacji zadań doradczych dla partnerów.
Projekt podobnie jak w poprzednich latach zrealizowany był wspólnie przez Miasto Lublin oraz UMCS w Lublinie. Dzięki tej współpracy młodzież mogła poznać typ swojej osobowości przy użyciu metody MBTI, wziąć udział w warsztatach medialnych realizowanych przez ACKiM UMCS Chatka Żaka, a także w kreatywny sposób zwiedzić campus UMCS, zapoznając się z elementami kultury studenckiej.
6. edycja projektu „Przedsiębiorcze Dzieciaki”
W tegorocznej edycji projektu „Przedsiębiorcze Dzieciaki” udział wzięło 340 dzieci w wieku 6-10 z 15 lubelskich placówek oświatowych, 15 nauczycieli oraz 51 studentek i studentów Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS. Projekt obejmował 60 godzin zajęć lekcyjnych oraz ponad 40 wizyt w przedsiębiorstwach i warsztatów z osobami z sektora kreatywnego. Dodatkową aktywnością były wizyty w Lubelskim Oddziale Narodowego Banku Polskiego, podczas których uczestniczki i uczestnicy wzięli udział w warsztatach związanych tematyką pieniądza gotówkowego.
– „Projekt ma wspomóc kształtowanie postaw przedsiębiorczych i rozwijanie wśród dzieci tych kompetencji, które w przyszłości będą poszukiwane na rynku pracy i przyczynią się do rozwoju ich kariery zawodowej. Dodatkowo zaprosiliśmy dzieci do udziału w dwóch konkursach. Pierwszy z nich – Przestrzenie Kreatywne – to inicjatywa, która polega na stworzeniu w jednej z placówek oświatowych biorących udział w projekcie, miejsca, w którym dzieci w nieszablonowy sposób będą mogły rozwijać swoje pasje, zainteresowania, kreatywność czy współpracować i spotykać się z rówieśnikami” – tłumaczy Joanna Stryczewska z biura prasowego lubelskiego Ratusza.
Podczas Gali Finałowej ogłoszono zwycięzców konkursu, a wybrana placówka otrzymała voucher na realizację szkolnej „Przestrzeni Kreatywnej”. Głównym założeniem drugiego konkursu – „Zielona Ekoprzestrzeń Kreatywna” było stworzenie przestrzeni, w których dzieci poprzez kontakt z naturą będą miały możliwość wyciszenia się, relaksu i odpoczynku. Szkoły biorące udział w projekcie stworzyły i zgłosiły do konkursu swoje koncepcje ogródków przyszkolnych. Trzy zwycięskie pomysły zostaną profesjonalnie zaprojektowane przez architektów krajobrazu oraz zrealizowane przez Wydział Zieleni i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lublin.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Aż 24 placówki dostaną dofinansowanie w ramach Szkolnych Budżetów Obywatelskich
Projekt organizowany jest przez Miasto Lublin oraz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zajął pierwsze miejsce w kategorii „Promowanie ducha przedsiębiorczości” w konkursie Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości 2022 (EEPA2022). Projekt otrzymał również nominację do finału konkursu The Innovation Politics Awards 2023 r. w kategorii Edukacja. Spośród 337 projektów zgłoszonych z 26 krajów do finału trafiło tylko 80 w tym „Przedsiębiorcze Dzieciaki”.
fot. Miasto Lublin
Pingback: „Lublin.Zawodowcy”. Startuje nowy miejski projekt międzypokoleniowy