Projekt MATCH połączył studentów UMCS i WSPA z gigantem telekomunikacyjnym
Dzięki projektowi MATCH, Lublin ponownie stał się miejscem współpracy środowiska akademickiego z biznesem. Tym razem udało się połączyć talent studentów z Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej i Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji z potrzebami lubelskiego oddziału Orange Polska S.A.
W Lublinie zakończyła się kolejna edycja projektu MATCH, manifestująca współpracę między środowiskiem akademickim a światem biznesu. Inicjatywa, która od kilku lat owocuje kreatywnymi rozwiązaniami, tym razem połączyła siły studentów z Wydziału Artystycznego UMCS i WSPA z firmą Orange Polska S.A.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Politechnika Lubelska i V Liceum Ogólnokształcące nawiązują współpracę
Realizowany od 2020 roku Projekt MATCH, kontynuuje misję innowacyjnego podejścia do edukacji i biznesu. Jak zaznacza Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk: – „To kolejna, w ciągu ostatnich miesięcy, owocna współpraca Miasta, uczelni oraz biznesu zrealizowana w obszarach kreatywnych. Cieszę się, że działające na terenie Lublina firmy coraz częściej korzystają z potencjału akademickiego naszego miasta i chętnie zapraszają do rozmów studentki i studentów lubelskich uczelni”.
W ramach projektu, studenci obu uczelni podjęli wyzwanie stworzenia nowoczesnych aranżacji wnętrz w siedzibie lubelskiego oddziału Orange Polska S.A. Efekty ich pracy są widoczne na każdym kroku – od grafik oznakowania pięter, przez aranżacje przestrzeni biurowej, aż po wyjątkowe wnętrze pokoju relaksu dla pracowników.
Prace, będące częścią zaliczeń i projektów dyplomowych, zyskały merytoryczne wsparcie ze strony wykładowców – Małgorzaty Znamierowskiej z WSPA i Michała Ćwieka z UMCS. To właśnie ich wiedza i doświadczenie pomogły młodym twórcom w realizacji ich pomysłów. Z kolei firma Orange Polska S.A. wsparła finansowo wcielenie tych projektów w życie.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Młodzi uczą się zarządzać finansami w ramach Szkolnych Budżetów Obywatelskich
Projekt MATCH nie tylko umożliwia studentom zdobycie cennego doświadczenia zawodowego, ale także otwiera drzwi do lokalnego rynku pracy. Dla przedsiębiorców i instytucji publicznych, projekt ten jest okazją do poznania przyszłych pracowników i wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań do własnej działalności.
Od momentu powstania projektu, skorzystało z niego już 128 studentów z trzech lubelskich uczelni, a współpracę nawiązało 15 partnerów biznesowych. Inicjatywa MATCH jest doskonałym przykładem, jak edukacja może łączyć się z praktycznymi potrzebami rynku, tworząc wartość zarówno dla młodych twórców, jak i dla lokalnego biznesu.
Pingback: Poznaliśmy "Kreatywnych" z Lublina
Pingback: 45 lubelskich studentów otrzymało stypendia sportowe na 2024 rok
Pingback: Naukowcy z Politechniki Lubelskiej zbudowali maszynę, która da „drugie życie” odpadom
Pingback: Chatka, w której herbatka smakuje najlepiej (foto)
Pingback: Lublinianka na podium ogólnopolskiego konkursu z obszaru marketingu
Pingback: Międzynarodowe perspektywy dla studentów Politechniki Lubelskiej
Pingback: UMCS uruchamia zimową rekrutację na trzy kierunki studiów. Zapisy ruszają już 22 stycznia
Pingback: Lubelskie lotnisko będzie współpracować z Akademią WSEI
Pingback: Konkurs na aranżację Kliniki Okulistyki rozstrzygnięty. Wygrało połączenie klasyki z nowoczesnością
Pingback: Lublin stawia na rozwój branży kreatywnej