Będzie jaśniej i bezpieczniej na drogach woj. lubelskiego
Łącznie ponad 500 przejść dla pieszych zostanie zmodernizowanych na drogach województwa lubelskiego. Wszystko za sprawą Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej. Przebudowy doczeka się też jedno z newralgicznych skrzyżowań w powiecie łęczyńskim.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej obejmuje modernizację przejść dla pieszych na drogach krajowych nr 2, 12, 17, 19, 48, 63, 68, 74, 76 i 82. Łącznie doposażonych ma być ich ponad 500.
– Będą one oświetlone, wyposażone w strefy przejściowe, azyle, dodatkowe znaki oraz dojścia do przejść – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA oddział w Lublinie.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Wiemy kto wybuduje 17 kilometrów drogi ekspresowej między Piaskami a Łopiennikiem
Część inwestycji GDDKiA zrealizowała już w ubiegłym roku. Nowego oświetlenia doczekało się jak dotąd 131 przejść, w tym 74 na drodze krajowej nr 17 na odcinku Kolonia Siedliszczki – Lubycza Królewska, 18 na drodze krajowej nr 74 na odcinku Sitaniec – Horyszów i 39 na drodze krajowej nr 74 na odcinku Annopol – Kraśnik.
– Obecnie trwają kolejne prace na DK-19, DK-48, DK-63, DK-74 i DK-76, a wkrótce rozpoczniemy je na DK82 – informuje Łukasz Minkiewicz.
Nowe rondo
Przebudowy doczeka się też newralgiczne skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 838 z krajową „82” w Głębokiem w powiecie łęczyńskim. Powstanie tam rondo, co niewątpliwie poprawi bezpieczeństwo kierowców. Drogowcy mają nadzieję na rozpoczęcie prac jesienią br.
– Niedawno podpisaliśmy również umowę na modernizację 11 przejść dla pieszych na DK74 między Klemensowem a Płoskiem. W tym roku prowadzone będą prace projektowe – dodaje rzecznik GDDKiA.
Ale to nie koniec dobrych wiadomości. W tym roku GDDKiA planuje też ogłoszenie przetargów na budowę ścieżki pieszo-rowerowej i przejścia dla pieszych na DK-2 w Sławacinku Starym oraz budowę chodnika w Jedlance na DK76.
Postępy na budowie mostu w Łęcznej
Jak informuje GDDKiA, kontynuowana jest budowa mostu na rzece Wieprz, w ciągu DK-82 w Łęcznej. Nowa przeprawa powstaje obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku, który był w złym stanie technicznym. Most budowany jest po lewej stronie istniejącego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Budowa pierwszego odcinka obwodnicy Nałęczowa na ostatniej prostej
– W ostatnim czasie wykonane zostały podpory obiektu o wysokości 8 metrów i zamontowane dźwigary oraz wybudowany mur oporowy od strony Łęcznej. W tej chwili wykonywane jest deskowanie i zbrojenie płyty ustroju nośnego, a także dojazd do mostu od strony Lublina – informuje rzecznik GDDKiA, O. w Lublinie.
Zakończenie prac planowane jest w drugiej połowie 2025 roku.
fot. GDDKiA
Pingback: Wiemy jak pobiegnie obwodnica Janowa Lubelskiego
Pingback: W Lublinie pojawią się kolejne bezpieczne przejścia dla pieszych