Trwają prace nad ustaleniem przebiegu obwodnicy Zamościa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła zakończenie etapu analizy wniosków mieszkańców dotyczących planowanej obwodnicy Zamościa. Obecnie trwają prace projektowe związane z wyborem ostatecznego wariantu przebiegu nowej drogi.
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapoczątkowany został kolejny etap prac nad planowaną obwodnicą Zamościa, która powstanie w ciągu drogi krajowej nr 74. Po zakończeniu fazy konsultacji społecznych i analizy około 200 wniosków i propozycji zmian, które wpłynęły od mieszkańców, samorządów oraz przedstawicieli wojska, GDDKiA przechodzi do fazy opracowania wariantów przebiegu nowej trasy.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Coraz bliżej do budowy dwóch odcinków S17 pomiędzy Zamościem i granicą z Ukrainą
Projektowana obwodnica Zamościa swój bieg rozpocznie w Michałowie, gdzie połączy się z planowaną obwodnicą Szczebrzeszyna. Trzy proponowane warianty przebiegu drogi, o długości od 18,8 km do 19,4 km, zakładają ominięcie zabudowań Michałowa, a także poligonu wojskowego w okolicach Sitańca.
Przedstawiciele GDDKiA, w trakcie spotkań z mieszkańcami, zwrócili jednocześnie uwagę na konieczność potencjalnego zbliżenia się do zabudowań jednorodzinnych w miejscowościach takich jak Białobrzegi, Bortatycze czy Wysokie. Jak zapewnia Generalna Dyrekcja uwagi, które wpłynęły od mieszkańców i wojska, zostały szczegółowo przeanalizowane i w miarę możliwości uwzględniono je w dokumentacji projektowej.
Prace nad obwodnicą Zamościa są częścią rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 i obejmują budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 74 o klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Projekt zakłada jednojezdniową drogę z dwoma pasami ruchu oraz integrację z układem dróg lokalnych poprzez skrzyżowania i połączenia bezkolizyjne w formie wiaduktów. Dodatkowo, planowane są mosty nad rzekami Wieprz i Łabuńka oraz wiadukty kolejowe nad linią kolejową nr 69.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Budowa obwodnicy Dzwoli trwa w najlepsze
Następnym krokiem w tym procesie jest wybranie preferowanego wariantu oraz złożenie wniosku do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej, która będzie równoznaczna z zatwierdzeniem ostatecznego przebiegu obwodnicy. Szczegółowe rozwiązania zostaną zawarte w projekcie budowlanym, na którego wykonanie GDDKiA ogłosi odrębny przetarg.
fot. GDDKiA