Samorządowcy debatowali o rozwoju infrastruktury rowerowej w woj. lubelskim
W czwartek, 28 listopada, w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie odbyło się II Lubelskie Samorządowe Forum Rowerowe, czyli spotkanie przedstawicieli samorządów zajmujących się przygotowaniem oraz promocją tras rowerowych w regionie. Jednym z tematów poruszony podczas Forum były prace przygotowawcze do projektu „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem”.
Zadaniem Lubelskiego Samorządowego Forum Rowerowego jest edukacja i integracja środowiska pracowników jednostek samorządu terytorialnego, odpowiedzialnych za rozwój infrastruktury i turystyki rowerowej w naszym regionie.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Lublin bije kolejny rekord w ruchu turystycznym
Głównym celem, jaki przyświeca uczestnikom dzisiejszego spotkania jest rozwijanie spójnej i nowoczesnej infrastruktury rowerowej w województwie.
Wydarzenie było okazją do wymiany doświadczeń oraz zdobycia wiedzy na temat nowoczesnych rozwiązań w tym obszarze. W programie znalazły się wystąpienia prelegentów specjalizujących się w turystyce rowerowej, zarówno w obszarze technicznym, jak i promocji tej formy aktywności.
– Chcemy promować marki kojarzące się z turystyką rowerową, a mamy pięknie rozwijające się Roztocze, chcemy rozwijać markę turystyczną Polesie i Kraszczady. Te działania mają prowadzić do finalnego sukcesu, jakim jest wywołanie skojarzenia: Lubelskie to piękna kraina, gdzie można aktywnie wypocząć. Nasze plany adresujemy też do młodzieży, bo chcemy zachęcać ją do zdrowego stylu życia. Dzisiejsze spotkanie to okazja do zaprezentowania dobrych praktyk, które stosujemy w województwie lubelskim, oraz tych, które chcemy przejąć z innych państw, jak chociażby Holandii, najlepszego przykładu na dobre wykorzystanie turystyki rowerowej – podkreślił członek zarządu województwa lubelskiego Marcin Szewczak, który otworzył dzisiejsze Forum.
Do udziału w panelach zostali zaproszeni eksperci z Polski oraz Holandii, którzy powiedzieli o rozwiązaniach instytucjonalnych i proceduralnych dla rozwoju ruchu rowerowego. Nie zabrakło dobrych praktyk w budowie długodystansowych tras rowerowych, ale także edukacji rowerowej w ruchu drogowym dla najmłodszych użytkowników rowerów.
Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego przedstawił prace przygotowawcze nad projektem „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem”. Pokazano też rozwiązania infrastrukturalne, które zastosowano w Holandii oraz rozwiązania w budowie dróg dla rowerów stosowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lubelskie ramię w ramię z włoskim Lacjum
Projekt „Blue Valley – Wiślanym Szlakiem” oprócz woj. lubelskiego obejmuje swoim zasięgiem również województwa: podkarpackie, świętokrzyskie i mazowieckie. Zakłada on powstanie ok. 600 km dróg rowerowych na wałach przeciwpowodziowych rzeki Wisły i jej dorzeczy wraz z budową miejsc obsługi rowerzystów. Realizacja projektu ma zostać sfinansowana ze środków UE.
fot. UMWL