Bliżej przebudowy al. Unii Lubelskiej. Miasto szuka wykonawcy
Ratusz ogłosił przetarg na rozbudowę al. Unii Lubelskiej wraz z rozbiórką i budową mostu na Bystrzycy. Prace obejmą fragment od ronda Lubelskiego Lipca ’80 do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej VIVO. Modernizację przejdzie odcinek po obu stronach jezdni o długości ok. 850 m. Jak zapewnia prezydent Lublina, Krzysztof Żuk, zadanie zostało uwzględnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej, a środki na jego sfinansowanie mają pochodzić z funduszy europejskich.
Inwestycja zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem).
>>> CZYTAJ TAKŻE: Miasto wybuduje nowe orliki, kolejne przejdą modernizację
Prace obejmą również przebudowę ul. Zamojskiej na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej oraz przebudowę ul. Stolarskiej i Przemysłowej (place do zawracania). Przebudowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem.
Most nad Byrzycy też do przebudowy
Niezbędna będzie także rozbiórka i budowa dwóch nowych obiektów mostowych nad Bystrzycą. Fatalny stan tych istniejących spowodował, że od dłuższego czasu kierowcy cierpią z powodu wyłączenia jednego z pasów ruchu w pobliżu Gali.
Jak informuje lubelski Ratusz, w związku z planowaną zmianą zagospodarowania terenu przebudowie ulegną też istniejące kablowe sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna będące w kolizjach z projektowaną geometrią drogi.
Inwestycja zakłada ponadto budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy. Drogowcy przebudują też oświetlenie drogowe, a piesi i rowerzyści skorzystają z nowych chodników i ścieżek rowerowych.
Zaktualizowana zostanie również koncepcja stałej organizacji, pojawi się też nowe oznakowanie poziomowe i pionowe, a całość dopełnią prace z branży zieleni, w tym odtworzenie trawników oraz nasadzenia drzew i krzewów. Docelowo pojawi się tam ponad 200 nowych drzew oraz 5,5 tys. krzewów i 300 m kwadratowych traw ozdobnych. Ponadto zamontowane zostaną elementy małej architektury – ławki i kosze na śmieci.
– Celem inwestycji jest usprawnienie ruchu na drodze poprzez budowę nowej nawierzchni ulicy, chodników i ścieżek rowerowych oraz poprawa obsługi komunikacji miejskiej poprzez wyznaczenie buspasów i budowę zatok przystankowych. Kluczowe jest również zapewnienie należytego odwodnienia poprzez budowę nowej sieci kanalizacji deszczowej oraz rozbudowa istniejącego oświetlenia ulicznego z dostosowaniem do potrzeb ruchu kołowego i pieszego – mówi Grzegorz Malec, Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.
Komponenty transportowe inwestycji
Chodzi tutaj o przebudowę trakcji trolejbusowej oraz budowę przyłączy dla punktów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i biletomatów. Zadaniem wykonawcy będzie także dostarczenie i montaż urządzeń oraz ustawienie wiat przystankowych.
Wykonawca wybrany w postępowaniu będzie miał 24 miesiące od daty zawarcia umowy na wykonanie robót, w tym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Termin składania ofert mija 5 listopada br.
Finansowanie
Zgodnie z złożeniami Ratusza, inwestycja ma zostać sfinansowana ze środków unijnych w ramach projektu pn. „Rozwój zintegrowanego systemu transportu publicznego na terenie miasta Lublin” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Poza przebudową al. Unii Lubelskiej ma on również objąć zakup bezemisyjnego taboru, budowę, przebudowę oraz modernizację infrastruktury na potrzeby transportu miejskiego.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca’80. Sprawdzamy co słychać na największej z realizowanych obecnie w Lublinie inwestycji
– Celem tych działań jest integracja systemów transportowych w miejskich obszarach funkcjonalnych i nadanie priorytetu transportowi zbiorowemu oraz indywidualnemu niezmotoryzowanemu poprzez budowę m.in. węzłów przesiadkowych, w tym zintegrowanych z infrastrukturą kolejową, pętli autobusowych, parkingów B+R, K+R, P+R, infrastruktury przystankowej i okołoprzystankowej, buspasów, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia, monitoringu, włączenia do inteligentnych systemów transportowych – wylicza Monika Fisz, rzeczniczka prasowa ZDiTM w Lublinie.
Zakres zamówienia obejmuje zarówno roboty drogowe, jak i transportowe.
fot. Miasto Lublin
Pingback: W Lublinie zakończyły się zdjęcia do kolejnego serialu. To hitowa produkcja Netflixa
Pingback: Mieszkańcy decydują, na co wydać prawie 15 mln zł. Ostatnie dni na oddanie głosu w 11. edycji Budżetu Obywatelskiego
Pingback: Pociągiem z Lublina do Warszawy co godzinę? Taki jest plan (foto)
Pingback: Rowerzyści doczekają się brakującego odcinka drogi rowerowej. Chodzi o ul. Podzamcze