Budowa przedłużenia ulicy Węglarza wkracza w nową fazę. Zmieni się organizacja ruchu
Rozpoczyna się kolejny etap budowy przedłużenia ulicy Węglarza w lubelskiej dzielnicy Ponikwoda. W związku z tym od piątku, 21 czerwca, w rejonie prowadzonych prac nastąpi zmiana obecnie obowiązującej organizacji ruchu.
W ramach rozpoczynającego się kolejnego etapu inwestycji na ul. Węglarza, zostanie utrzymany jeden pas ruchu do jazdy we wszystkich kierunkach.
Dodatkowo, jak przekazała Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego Ratusza, na czas prac związanych z robotami sieciowymi w pasie drogowym, nastąpi częściowe zamknięcie chodnika i zatoki postojowej przy ul. Strzembosza.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Budowa pierwszego odcinka obwodnicy Nałęczowa na ostatniej prostej
Zmiany obejmą również obsługę pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie. Autobusy będą miały możliwość zawracania na skrzyżowaniu ulic: Węglarza – Walecznych – Strzembosza oraz postoju w zatoce przy ul. Węglarza (po stronie sklepu Stokrotka) – jako przystanek końcowy i początkowy.
– Na czas budowy, zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanku Węglarza 01, a do obsługi linii nr 31 zostają skierowane wyłącznie pojazdy standardowej długości tj. 12-metrowe – informuje Monika Fisz z ZTM w Lublinie.
Takie utrudnienia mają potrwać do połowy sierpnia. W tym czasie drogowcy będą wykonywać prace związane z rozbudową sieci ciepłowniczej i wodociągowej przecinającej ul. Kłopotowskiego.
Prace, rozpoczęte od planowanej ul. Koryznowej, postępują obecnie w stronę skrzyżowania ulic: Węglarza – Walecznych – Strzembosza.
– Budowana jest kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz usuwane są kolizje elektroenergetyczne niskiego i średniego napięcia. W branży drogowej wykonawca realizuje roboty ziemne, wykopy oraz formowanie i zagęszczanie nasypów – wylicza Justyna Góźdź.
Łącznik między ul. Trześniowską i al. Spółdzielczości Pracy
Na Ponikwodzie powstaje droga, która będzie miała długość około 2,6 km. Przedłużona, od ul. Walecznych do ul. Trześniowskiej, ulica Węglarza obejmie dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i na części jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości odpowiednio 3,5 m i 3 m.
W ramach inwestycji przewidziano także budowę chodników, ścieżek rowerowych, sygnalizacji świetlnej i oświetlenia drogowego, a także kanalizacji i sieci. Projekt uwzględnia również potrzeby osób z niepełnosprawnościami, takie jak zachowanie odpowiedniej szerokości i pochylenia chodników, czy instalację sygnalizacji świetlnej z przyciskami sensorowymi i informacją dźwiękową.
Wybudowana trasa połączy się z al. Spółdzielczości Pracy, obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku. Ułatwi również dostęp do stacji kolejowej PKP Lublin – Ponikwoda, szkół, przychodni i cmentarza miejskiego.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kiedy powstaną kolejne odcinki dróg ekspresowych w woj. lubelskim?
Jak się dowiedzieliśmy aktualne zaawansowanie robót, realizowanych przez PBI Infrastruktura S.A. wspólnie z PBI WMB Sp. z o.o., opiewa na ponad 2 mln zł. Finalnie inwestycja, która otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, zamknie się w kwocie ok. 49 mln zł.
Nową drogą pojedziemy prawdopodobnie jesienią przyszłego roku.
fot. Miasto Lublin | Budowa przedłużenia ulicy Węglarza


Pingback: Na jednym z lubelskich skrzyżowań przez kilka tygodni nie będzie świateł
Pingback: Rusza przebudowa ulicy Wapiennej