Od teorii do praktyki. Licealiści eksperymentowali na Politechnice Lubelskiej (foto)
Uczniowie V LO w Lublinie mieli okazję wykorzystać wiedzę z lekcji chemii i biologii. Licealiści uczestniczyli dzisiaj w zajęciach praktycznych na Wydziale Inżynierii Środowiska Politechniki. To efekt porozumienia podpisanego między uczelnią i lubelską szkołą średnią.
W murach szkolnej klasy często nie mieszczą się doświadczenia naukowe, które mogłyby w pełni zaspokoić ciekawość młodych umysłów. Ta luka została zapełniona dzięki inicjatywie Politechniki Lubelskiej, która otworzyła swoje laboratoria dla uczniów V LO. Pierwsze zajęcia praktyczne odbyły się dzisiaj, 7 grudnia i stanowiły uzupełnienie wiedzy z zakresu chemii i biologii.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Politechnika Lubelska i V Liceum Ogólnokształcące nawiązują współpracę
Zajęcia dotyczyły różnorodnych tematów – od barw i właściwości związków chemicznych, przez analizę jakości wody pitnej, aż po fotowoltaikę. Głównym celem było zainspirowanie uczniów i pokazanie, że nauka może być fascynująca i praktyczna.
Dodatkową atrakcją były warsztaty komputerowe prowadzone przez dr inż. Ewelinę Krawczak z Katedry Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii. Licealiści mieli okazję dowiedzieć się, ile energii elektrycznej można wyprodukować z modułów fotowoltaicznych, a także czy domowa instalacja fotowoltaiczna jest w stanie zasilić wszystkie codzienne urządzenia elektryczne.

Dr Justyna Kujawska z Katedry Biomasy i Odpadów w Biopaliwa wprowadziła uczniów w świat reakcji strącania, pozwalając im na własnoręczne przeprowadzenie eksperymentów.
Inną ciekawą częścią programu były warsztaty poświęcone wodzie. Licealiści nauczyli się mierzyć pH, twardość wody oraz stężenie chlorków, korzystając zarówno z nowoczesnych, jak i tradycyjnych metod analizy.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: „Dobry Klimat w Szkole”: Lubelska młodzież staje do walki ze zmianami klimatycznymi
– Chciałam się dowiedzieć, w jaki sposób możemy łatwo sprawdzić na przykład twardość naszej wody i jak ona wpływa na rośliny i ludzi. Myślę, że te informacje wykorzystamy na zajęciach chemii i biologii – powiedziała Kasia, uczennica II klasy V LO.
Zadowolenia z udziału w ćwiczeniach nie krył również uczeń, Maks: – Takie praktyczne ćwiczenia na pewno przydadzą się w codziennym życiu, bo nie uczymy się czegoś, co później zostanie tylko w zeszycie, lecz możemy na własną rękę sprawdzić, jak to działa. Szczególnie, jeżeli chodzi o reakcje kwasów i zasad, bo te tematy bardzo mnie interesują.







Pingback: 45 lubelskich studentów otrzymało stypendia sportowe na 2024 rok
Pingback: Światowy lider branży sieciowej wesprze lubelskie szkoły
Pingback: Uczniowie odkrywali Lublin. Zakończyła się druga edycja miejskiego programu
Pingback: Lubelskie uczelnie zapraszają na Noc Biologów
Pingback: Lubelskie szkoły średnie wyróżnione w rankingu Perspektywy 2024
Pingback: 80-lecie UMCS. Uczelnia ogłosiła konkurs językowy dla uczniów lubelskich szkół
Pingback: Politechnika Lubelska i ZSP nr 1 w Świdniku podpisały porozumienie o współpracy
Pingback: Pokazy, wystawy i warsztaty dla najmłodszych. Politechnika Lubelska świętuje Światowy Dzień Inżyniera (foto)
Pingback: Nastoletni naukowcy realizują projekty z Politechnką Lubelską