Lubelski Rower Miejski po raz pierwszy nie zniknie na zimę
Wraz z końcem sezonu miejskiej wypożyczalni rowerów, Miasto prezentuje statystyki dotyczące Lubelskiego Roweru Miejskiego i zapowiada kontynuację usługi w okresie zimowym.
Zbliża się koniec sezonu podstawowego działalności Lubelskiego Roweru Miejskiego, który w tym roku odnotował znaczący wzrost popularności wśród mieszkańców oraz turystów. Jednak, pomimo nadchodzącej zimy, Miasto zapowiada , że część rowerów będzie nadal dostępnych.
– Pozostawienie określonej liczby rowerów rozlokowanych na 10 najpopularniejszych stacjach pozwoli na zbadanie potencjału prowadzenia wypożyczalni w okresie zimowym i wyznaczy kierunek działań na kolejny sezon – zaznacza Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy zakupiony przez Miasto autobus na wodór wyjechał na ulice Lublina
Od połowy listopada, liczba dostępnych jednośladów zostanie zmniejszona do 300, a z początkiem grudnia do zaledwie 100. Decyzja o utrzymaniu części rowerów wynika z pozytywnych opinii mieszkańców oraz analizy danych z ostatnich miesięcy. Rower miejski w Lublinie nie tylko ułatwia codzienną mobilność, ale także stanowi alternatywę dla komunikacji miejskiej.
Zastępca Prezydenta Miasta Lublin, Artur Szymczyk, podkreśla sukces wypożyczalni rowerów w mijającym sezonie.
– O rosnącej popularności systemu najlepiej świadczy stale zwiększająca się liczba zakładanych kont. W systemie zarejestrowanych jest już ponad 21,3 tysiące użytkowników – mówi Szymczyk.
Szczególnie imponujące są dane z okresu wakacyjnego, kiedy to z rowerów skorzystało ponad 4,7 tysiąca nowych użytkowników.
W okresie od marca do listopada rowery wypożyczano blisko 152 tysiące razy, co oznacza ponad 20% wzrost ilości wypożyczeń w porównaniu do roku ubiegłego. Przełożyło się to również na zwiększenie dochodów z LRM, które w tym roku wyniosły ponad 260 tys. złotych.
Jednym z ważnych aspektów sukcesu Lubelskiego Roweru Miejskiego jest jego integracja z komunikacją miejską. Posiadacze biletów okresowych mogą korzystać z rowerów miejskich przez 30 minut dziennie bez dodatkowych opłat. To innowacyjne rozwiązanie, promujące ekologiczne formy transportu, zyskało duże uznanie wśród mieszkańców.
W obecnym sezonie system rowerów miejskich przeszedł znaczącą modernizację. Flota została odnowiona, a system rozbudowano o dodatkowe stacje pasywne zlokalizowane w pobliżu przystanków przy ulicach Lipowej, Wróbla, Bohaterów Monte Cassino, Turystycznej, Królowej Bony, Abramowickiej oraz Żeglarskiej.
W 2023 roku użytkownicy mieli do dyspozycji 625 rowerów, w tym 15 dla dzieci, rozlokowanych na 129 stacjach. Największą popularnością cieszyła się stacja przy al. Piłsudskiego (MPWiK), gdzie rowery oddawano 3058 razy. Równie często odwiedzana była stacja przy ul. Osmolickiej (Słoneczny Wrotków 2) gdzie zwrotów było tylko o 5 mniej. Natomiast przy ul. Nadbystrzyckiej (Politechnika Lubelska) rower zostawiono 2533 razy.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Miasto podsumowuje sezon turystyczny. Po raz pierwszy pękł milion!
W tym roku użytkownicy wykupili w sumie 1513 abonamentów o wartości ok. 23,9 tys. zł. Co istotne, już za dwa tygodnie, 30 listopada, stracą one swoją ważność, jednak jak podkreśla lubelski Ratusz, nadal możliwe będzie korzystanie z elektronicznej portmonetki.
Uruchomiony we wrześniu 2014 roku Lubelski Rower Miejski, stanowi ważny element miejskiej infrastruktury. Zarządzany przez MPK Lublin, system nieustannie się rozwija, czego dowodem jest rozbudowa stacji pasywnych i modernizacja floty.
Pingback: Lubelski Rower Miejski jednak zniknie na zimę?