BiznesLubelskieWiadomości

Budowa dwóch kolejnych odcinków S17 między Piaskami a Zamościem zbliża się wielkimi krokami

Jak poinformowała lubelska GDDKiA, rozstrzygnięto właśnie przetarg na wyłonienie wykonawcy odcinka S17 Izbica – Zamość Sitaniec. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Do przodu ruszyła także sprawa budowy fragmentu „ekspresówki” pomiędzy Łopiennikiem a Krasnymstawem dzięki uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

Odcinek S17 Izbica – Zamość Sitaniec

W przetargu na wyłonienie wykonawcy odcinka Izbica – Zamość Sitaniec wpłynęło łącznie 12 ofert, a najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Wykonawca zgodzi się wybudować niespełna 10 kilometrowy odcinek drogi za blisko 522,3 miliona złotych.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Trasa S17 między Lublinem a Zamościem. Wiemy kto wybuduje 35 km ekspresówki

– Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku – informuje lubelska GDDKiA.

Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec, która przebiegać będzie nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17.

Projektowany odcinek od zachodniej strony ominie miejscowość Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m.in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość, a także 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.

Budowa dwóch odcinków S17 między Piaskami a Zamościem zbliża się wielkimi krokami
fot. GDDKiA

To już trzeci odcinek S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego w ostatnim czasie udało się wyłonić wykonawcę. Na początku stycznia zakończyła się ocena ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch innych fragmentów „ekspresówki” na odcinkach: Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, o łącznej długości 35 km. Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor oraz Mostostal Warszawa.

– Od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym. Zgodnie z przepisami, zostaną one rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą – przekazała GDDKiA

Odcinek Łopiennik – Krasnystaw Północ

Generalna Dyrekcja pochwaliła się również uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla liczącego ok. 9,2 km odcinka Łopiennik – Krasnystaw Północ. We wniosku, jako rekomendowany wariant wskazano ten biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I Wojny Światowej w Łopienniku Nadrzecznym.

Przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka ma zostać ogłoszony na początku 2025 roku.

Nowa droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem, licząca ok. 125 km będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Coraz bliżej budowy wschodniej obwodnicy Białej Podlaskiej

Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne o łącznej długości prawie 50 km, wykonawcy jeszcze w ubiegłym roku złożyli wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co jest warunkiem sine qua non rozpoczęcia prac budowlanych.

Docelowo S17 będzie prowadziła od Warszawy, przez Lublin, Zamość, Tomaszów Lubelski do granicy państwa w Hrebennem.

Jeden komentarz do “Budowa dwóch kolejnych odcinków S17 między Piaskami a Zamościem zbliża się wielkimi krokami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *