Wiemy kto wybuduje 17 kilometrów drogi ekspresowej między Piaskami a Łopiennikiem
GDDKiA zakończyła ponowną ocenę ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę liczącego blisko 17 kilometrów odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik. Drogowcy wybrali ofertę opiewającą na kwotę ok. 810 mln zł złożoną przez konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones.
To już drugie podejście do wyboru wykonawcy fragmentu ekspresówki między Piaskami a Łopiennikiem. Pierwotnie w przetargu, do którego stanęło 11 oferentów, wybrano ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania, jednocześnie zobowiązując GDDKiA do ponownej oceny ofert. Tym razem jako najkorzystniejszą wybrano ofertę konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones wycenioną na ok. 810 mln zł.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Startuje ostatni etap rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 833
– Pozostali oferenci, dokładnie tak jak po pierwszym wyborze, mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy będziemy mogli podpisać kontrakt z wykonawcą – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.
W ramach planowanej inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie, oświetlenie drogi w obrębie węzłów oraz przejścia dla zwierząt. Przy drodze pojawią się też ekrany akustyczne. Wykonany zostanie także system zarządzania ruchem.
Liczący 16,6 km odcinek ekspresówki Piaski – Łopiennik rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Droga S17 połączy się tutaj z trasą S12 Piaski – Dorohusk. Dalej S17 pobiegnie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17.
Inwestycja obejmuje również budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
S17 do granicy z Ukrainą
Budowa drogi ekspresowej między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj. Jak informuje GDDKiA, obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego.
Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jak przekazał rzecznik GDDKiA, procedura jest obecnie w toku. Po wydaniu decyzji będą mogły rozpocząć się prace budowlane. Drogowcy maja nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Kiedy powstaną kolejne odcinki dróg ekspresowych w woj. lubelskim?
W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica trwa z kolei ponowna ocena złożonych ofert na jego zaprojektowanie i budowę, natomiast dla odcinka Izbica – Zamość Sitaniec GDDKiA wybrała już wykonawcę – konsorcjum firm: GAP Inşaat (lider), Fabe Polska oraz SP Sine Midas Stroy.
Ponadto, dwa odcinki ekspresówki są na etapie prac przygotowawczych. Dla liczącego 9 km odcinka Łopiennik – Krasnystaw wydano już decyzję środowiskową, a dla ok. 12-kilometrowego fragmentu Zamość Sitaniec – Zamość Wschód procedura ta jest w toku.
fot. GDDKiA
Pingback: Będzie jaśniej i bezpieczniej na drogach woj. lubelskiego
Pingback: Wiemy jak pobiegnie obwodnica Janowa Lubelskiego
Pingback: Poznaliśmy wykonawcę ekspresówki pomiędzy Krasnymstawem a Izbicą