Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023. Przyznano też kolejne certyfikaty Marka Lubelskie (foto)
Spiżarnia Sp. z o.o., Politechnika Lubelska i Janusz Józefowicz zostali uhonorowani tytułem Ambasadora Województwa Lubelskiego za rok 2023. Wyróżnienia wręczono podczas XXV Gali Ambasador Województwa Lubelskiego, która odbyła się w w sobotę, 3 lutego, w Centrum Spotkania Kultur. Ponadto, podczas wydarzenia osiem kolejnych firm z Lubelszczyzny oficjalnie otrzymało certyfikaty Marka Lubelskie.
Od wczoraj już łącznie 84 firmy, osoby i instytucje mogą pochwalić się tytułem Ambasador Województwa Lubelskiego. Lubelski samorząd wyróżnia w ten sposób tych, którzy poprzez swoją działalność gospodarczą, naukową, kulturalną, sportową, czy społeczną wnoszą istotny wkład w rozwój regionu, a ich osiągnięcia wzmacniają dobry wizerunek naszego regionu w kraju i za granicą.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelski przedsiębiorca z nominacją do biznesowego „Oscara”
– Jestem zaszczycony i dumny, że mamy tak wielu znakomitych Ambasadorów – ludzi, instytucje i przedsiębiorstwa, dzięki którym nasze województwo jest dobrze postrzegane w Polsce, Europie i na świecie. Wszystkim nominowanym i nagrodzonym należą się wielkie wyrazy uznania oraz życzenia równie udanych działań i wybitnych osiągnięć w przyszłości. Bo sukcesy naszych Ambasadorów są sukcesami Województwa Lubelskiego, z którego pochodzą, z którym się utożsamiają, a niejednokrotnie wiążą z nim swoją życiową i zawodową aktywność – powiedział podczas Gali Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Laureaci tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023
Kategoria firma: Spiżarnia Sp. z o. o. w Lublinie
Jedna z największych polskich firm zajmujących się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych na rynkach zagranicznych. Zatrudnia ponad 450 pracowników, posiada centrum dystrybucyjne w Lublinie oraz magazyny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii. Zaopatruje w towary ponad 1100 sklepów w krajach Europy Zachodniej, oferując 13 tys. artykułów z Polski, a także pochodzenia ukraińskiego i rumuńskiego. Od ubiegłego roku Spiżarnia jest sponsorem strategicznym pierwszoligowego klubu piłkarskiego Motor Lublin.
W tej kategorii nominowani byli również: ELREMET Spółdzielnia Inwalidów w Białej Podlaskiej oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PRYZMAT Walery Sulewski, Mirosław Sulewski w Hrubieszowie.
Kategoria instytucja: Politechnika Lubelska
Uczelnia, która w 2023 roku obchodziła jubileusz 70-lecia, jest regionalnym liderem pod względem liczby zgłoszeń patentowych i udzielanych praw własności przemysłowej. A to przekłada się na innowacyjność i gospodarczy rozwój województwa. Politechnika Lubelska współpracuje z ponad 220 jednostkami naukowymi z 50 krajów. Angażuje się także w projekty regionalne, na przykład Politechniczną Sieć Via Carpatia oraz wspiera kluczowe dla Lubelszczyzny specjalizacje, jak cyfryzacja, uczestnicząc w Lubelskiej Unii Cyfrowej i w Regionalnym Centrum Medycyny Cyfrowej.
Nominowani byli również: Kameralna Orkiestra Akordeonowa ARTI SENTEMO oraz Roztoczański Park Narodowy.
Kategoria osoba: Janusz Józefowicz
Jeden z najbardziej znanych polskich choreografów, aktor, scenarzysta i reżyser. Twórca słynnych musicali, jak „Metro”, „Piotruś Pan”, „Romeo i Julia”, dyrektor artystyczny Teatru „Studio Buffo” w Warszawie. Dzieciństwo i szkolne lata spędził na Lubelszczyźnie – w Borzechowie i w Lublinie. Z naszym regionem wiąże swoje pierwsze, bardzo wczesne, działania artystyczne, głównie muzyczne. W III LO w Lublinie grał w zespole muzycznym, dał się także poznać – z sukcesami – jako uzdolniony tancerz.
Nominowani byli również: prof. PANS dr hab. inż. Arkadiusz Tofil – rektor Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie oraz skrzypaczka Zuzanna Małgorzata Budzyńska-Ogryzek.
Tytuł Ambasador Województwa Lubelskiego przyznawany jest od 1999 roku. Pełna lista laureatów.
Marka Lubelskie
Podczas Gali certyfikaty odebrali również finaliści XVIII edycji programu promocji gospodarczej Marka Lubelskie.
Tegorocznymi laureatami projektu gospodarczego Marka Lubelskie zostali:
Amer-Pharma Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża spożywcza)
Firma od 2009 r. specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnej żywności funkcjonalnej i sportowej pod marką Klienta oraz markach własnych. Firma posiada bardzo szeroką ofertę, m.in.: sosy, syropy zero kalorii, krople smakowe, bezcukrowe słodycze, masła orzechowe oraz odżywki sportowe. Działalność firmy koncentruje się na ponad 30 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie m.in.: Wielka Brytania, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Norwegia, Dania, Litwa, Kanada, Cypr, Katar.
C2C Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża produkcyjno-mechaniczna)
Producent opakowań ekologicznych. Firma jest członkiem Polish Circular Hotspot, który promuje ideę zrównoważonego rozwoju i oferuje klientom innowacyjne produkty wykonane z materiałów pochodzących w 100% recyklingu i folii biokompostowalnych. Procesy produkcyjne oparte są na odnawialnych źródłach energii. Firma stosuje nowoczesną technologię, która pozwala na pracę zgodną z ideą zero waste. Celem firmy jest promocja ograniczenia gospodarki liniowej ekonomią gospodarki o obiegu zamkniętym, w której materiały są redukowane, ponownie wykorzystywane lub poddawane recyklingowi w celu włączenia ich do procesu produkcyjnego. Kierunki eksportu: Dania, Niemcy, Litwa, Czechy, Norwegia, Estonia i Rumunia.
Cieleśnica S.A. z siedzibą w Rokitnie (branża spożywcza)
Na terenie i w zabudowaniach przedwojennej fabryki wódek i likierów firma prowadzi działalność produkcyjną, kulturalną oraz muzealną. W pobliskim pałacu znajduje się niewielki hotel z restauracją. Firma prowadzi sprzedaż ogólnopolską, natomiast kierunek eksportu to Wielka Brytania. Manufaktura Cieleśnica otworzyła ogólnodostępne Muzeum Fabryka Wódek i Likierów w Cieleśnicy. Firma jest także organizatorem Święta Ziół. Manufaktura wspiera także inicjatywę pn. CZYSTA RZEKA. Kierunki eksportu: Wielka Brytania.
Greenland Technologia EM Sp. z o.o. z siedzibą w Janowcu n/Wisłą (branża usługowa)
Zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów opartych na Technologii Efektywnych Mikroorganizmów (EM) znajdujących bardzo szerokie zastosowanie w rolnictwie i ogrodnictwie, hodowli zwierząt czy biologicznym oczyszczaniu środowiska (komunalne i przydomowe oczyszczalnie ścieków, regeneracja gleb i zbiorników wodnych). Technologia EM to preparaty mikrobiologiczne składające się z występujących w różnych proporcjach synergicznie działających żywych kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, bakterii fototroficznych, promieniowców, grzybów i innych pożytecznych mikroorganizmów powszechnie występujących w naturalnym środowisku. Produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwo są ekologiczne i pomagają redukować zużycie chemii, nawozów sztucznych, antybiotyków. Proces produkcji przeprowadzany jest zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma prowadzi także sklep internetowy. Kierunki eksportu m.in.: Litwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Kazachstan, Hiszpania.
Karko Robert Karkowski z siedzibą w Biłgoraju (branża odzieżowa)
Marka odzieży damskiej. Firma jest jednym z czołowych producentów odzieży damskiej w rozmiarach 38-56 w Polsce. Karko prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Europy oraz w sklepach stacjonarnych. Wszystkie projekty ubrań to autorskie projektu firmy, które szyte są w polskich szwalniach. Firma kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, a więc działania firmy skupiają się na minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Firma podejmuje szereg działań w zakresie odpowiedzialności biznesu m.in.: współpraca z przedsiębiorstwami społecznymi i organizacjami non-profit, wspieranie edukacji poprzez stypendia dla zdolnej młodzieży, wsparcie lokalnych klubów sportowych, a także wspieranie lokalnych fundacji i organizacji charytatywnych. Firma eksportuje produkty do wszystkich krajów UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, USA oraz Kanady.
>>> CZYTAJ TEŻ: Ponad 110 tys. palet i 3,5 tys. kursów. Lubelska Spiżarnia podsumowuje miniony rok
Kojpasz Sp. J. Kossowski, Jakubiuk z siedzibą w Wisznicach (branża produkcyjno-mechaniczna)
Firma, która od 30 lat zajmuje się produkcją pasz dla zwierząt gospodarskich, takich jak bydło, trzoda chlewna, drób wodny, konie i króliki. Kojpasz posiada dwie mieszalnie. W pierwszym zakładzie firma produkuje pasze i koncentraty konwencjonalne, natomiast w drugim zakładzie – pasze w standardzie BEZ GMO. Oferta firmy Kojpasz obejmuje także nawozy, środki ochrony roślin oraz materiał siewny zbóż, traw i kukurydzy. Firma Kojpasz prowadzi sprzedaż części do maszyn rolniczych oraz artykułów do produkcji rolnej. Bogato zaopatrzone trzy sklepy są chętnie odwiedzane przez klientów. Firma prowadzi także doradztwo w zakresie żywienia zwierząt poprzez analizę pasz objętościowych i na podstawie wyników analiz układa dawki pokarmowe.
MCL Łukasz Skowyra Restauracja Czarna Dama z siedzibą w Janowcu (branża turystyczna)
Restauracja, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. W ofercie są klasyczne dania kuchni polskiej, lokalne potrawy, w których wykorzystuje się przepisy i receptury babć i starych książek kulinarnych. Restauracja promuje mięso z baraniny i jagnięciny oraz efektywnie w tym temacie współpracuje z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie. Aktualnie Czarna Dama uczestniczy w projekcie, którego celem jest produkcja wędlin długodojrzewających wyrabianych z owiec ras rodzimych, które pasą się na zboczach janowskiego zamku. W restauracji promowane są lokalne piwa rzemieślnicze, wina z winnic z Małopolskiego Przełomu Wisły, sery kozie od lokalnych producentów oraz owoce i warzywa od lokalnych rolników.
Spiżarnia Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża usługowa)
Jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją towarów z branży FMCG, czyli produktów spożywczych (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał) oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych z magazynów w Polsce za granicę. Spiżarnia to wiodący dystrybutor polskich produktów na Wyspach Brytyjskich, ale również na terenie Irlandii, Niderlandów, Hiszpania, Grecja, Belgii i Niemiec. Spółka wyróżnia się bogatą ofertą produktów pochodzących z rodzimego rynku, na którą składa się ponad 10 000 pozycji asortymentowych. Firma współpracuje z najbardziej znanymi markami, ale także z rzemieślnikami i małymi przedsiębiorstwami. Wśród marek dostępnych w ofercie firmy są m.in.: Marcinowa Spiżarnia, Polska Wieś, Swojscy i Wiejski Młyn. Spiżarnia oferuje kilkadziesiąt kategorii produktów spożywczych m.in.: słodycze, kawy i herbaty, przetwory, napoje, wędliny, mięso, produkty schładzane, w tym nabiał i tłuszcze, ciasta gotowe, warzywa oraz artykuły chemiczno-kosmetyczne oraz produkty sezonowe. W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn liczący blisko 25 tys. m2.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: 66 milionów złotych na cyfryzację regionu
W sumie w programie Marka Lubelskie uczestniczy już 108 firm z województwa lubelskiego.
Gwiazdą wieczoru, jubileuszowej XXV Gali Ambasador Województwa Lubelskiego była Anita Lipnicka. Muzyczną oprawę zapewnili też trio kameralistek – Aleksandra Głuch (skrzypce), Justyna Hebda (harfa) i Justyna Czuryło (flet); wokalista i trębacz Mateusz Mijal oraz Wiktoria Franciszka Trynkiewicz z zespołem MOONSET Cover Band. Niespodzianką wieczoru był natomiast spektakl Teatru Piaskowej Animacji, w którym Marina Rysicz „namalowała” piaskiem obrazki z 25-letniej historii Ambasadora Województwa Lubelskiego.
Karko to złodzieje. Nawet pracownikom od września nie płacą.
Pingback: LRFR. W tym roku do lubelskich przedsiębiorców trafi ponad 200 mln zł
Pingback: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
Pingback: Samorządowy Kongres Trójmorza ponownie w Lublinie