BiznesLublinWiadomości

Ponad 110 tys. palet i 3,5 tys. kursów. Lubelska Spiżarnia podsumowuje miniony rok

Ponad 110 tys. palet przewiezionych przez 3,5 tys. tirów, rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Lublinie do 25 tys. m kw. i blisko 1100 zaopatrywanych za granicą sklepów. Ponadto, dalszy rozwój programu sieci placówek na zasadach franczyzy „&market”. Wreszcie obroty spółek wchodzących w skład grupy Spiżarnia sięgające blisko 1 mld złotych. Lubelska Spiżarnia Sp. z o.o., będąca jedną z największych polskich firm zajmujących się dystrybucją rodzimych produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, podsumowała 2023 rok.

– Założyliśmy, że najważniejsza w naszym biznesie jest jakość świadczonych usług i satysfakcja naszych klientów. Dlatego stawiamy na ciągły rozwój i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania na każdym etapie łańcucha dostaw. Należy przy tym dodać, że magazynowanie i transport artykułów spożywczych jest jedną z najbardziej wymagających usług w naszej branży. Wiąże się to z dużym zróżnicowaniem produktów, koniecznością spełnienia niezbędnych warunków przechowywania, regulacji i przepisów międzynarodowych – mówi Karol Wroński, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelski przedsiębiorca z nominacją do biznesowego „Oscara”

Spółka ma wieloletnie doświadczenie związane z dostarczaniem wysokiej jakości artykułów Polakom mieszkającym za granicą, którzy chcą kupować i spożywać produkty, które znają i pamiętają z czasów gdy mieszkali w kraju. Już od 19 lat lubelska firma eksportuje żywność do Europy Zachodniej. Głównie do Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie posiada cztery magazyny cross-dock oraz do Holandii, gdzie znajduje się piąty cross-dock, obsługujący sklepy w Belgii, Niemczech, Austrii i Francji. Z tych magazynów przeładunkowych, przywiezione z Polski produkty, trafiają na sklepowe półki.

Lubelska Spiżarnia podsumowuje miniony rok
fot. Spiżarnia

Spiżarnia współpracuje z ponad 1100 sklepami, wśród których są placówki „&market”, prowadzone na zasadzie franczyzy. Lubelska spółka gwarantuje im wsparcie marketingowe, organizacyjne i preferencyjne warunki zakupowe.

Ponadto, wszyscy klienci mogą korzystać z platformy sprzedażowej Spizarnia24.com, w ofercie której znajduje się ponad 13 tys. artykułów, m.in. wędliny, nabiał, artykuły sypkie, słodycze oraz chemia. Lubelska firma w każdym roku poszerza asortyment o pozycje, które są wyczekiwane przez konsumentów za granicą. Tak jest m.in. z produktami, które wchodzą do sprzedaży na rynku polskim jako nowości. Od 2022 roku Spiżarnia wprowadziła do oferty również marki własne.

– Przywiązanie do smaku i zapachu produktów wyniesione z domów to jedno, ale trzeba podkreślić, że polska żywność to przede wszystkim towar o wysokiej jakości. Dlatego zauważamy, że coraz częściej kupują ją obcokrajowcy, właśnie ze względu na ich wysokie wartości smakowe i zdrowotne – podkreśla Dariusz Jeleniewski, współwłaściciel Spiżarni Sp. z o.o.

W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn, liczący blisko 25 tys. m kw. w tym 8 tys. m kw. chłodni. Spiżarnia zatrudnia obecnie ponad 450 osób i z roku na rok powiększa ilość pracowników, zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Holandii.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lubelskie firmy mogą składać wnioski o dofinansowanie wyjazdów na misje gospodarcze i targi

Realizując misję społeczną, w 2023 roku firma uruchomiła Fundację – Spiżarnia dla pokoleń, która wspiera młode talenty oraz współpracuje z lokalnymi instytucjami pomocowymi. Z kolei w październiku ubiegłego roku Spiżarnia została sponsorem strategicznym piłkarskiej drużyny pierwszoligowego Motor Lublin.

Jeden komentarz do “Ponad 110 tys. palet i 3,5 tys. kursów. Lubelska Spiżarnia podsumowuje miniony rok

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *