Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023. Przyznano też kolejne certyfikaty Marka Lubelskie (foto)
Spiżarnia Sp. z o.o., Politechnika Lubelska i Janusz Józefowicz zostali uhonorowani tytułem Ambasadora Województwa Lubelskiego za rok 2023. Wyróżnienia wręczono podczas XXV Gali Ambasador Województwa Lubelskiego, która odbyła się w w sobotę, 3 lutego, w Centrum Spotkania Kultur. Ponadto, podczas wydarzenia osiem kolejnych firm z Lubelszczyzny oficjalnie otrzymało certyfikaty Marka Lubelskie.
Od wczoraj już łącznie 84 firmy, osoby i instytucje mogą pochwalić się tytułem Ambasador Województwa Lubelskiego. Lubelski samorząd wyróżnia w ten sposób tych, którzy poprzez swoją działalność gospodarczą, naukową, kulturalną, sportową, czy społeczną wnoszą istotny wkład w rozwój regionu, a ich osiągnięcia wzmacniają dobry wizerunek naszego regionu w kraju i za granicą.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelski przedsiębiorca z nominacją do biznesowego „Oscara”
– Jestem zaszczycony i dumny, że mamy tak wielu znakomitych Ambasadorów – ludzi, instytucje i przedsiębiorstwa, dzięki którym nasze województwo jest dobrze postrzegane w Polsce, Europie i na świecie. Wszystkim nominowanym i nagrodzonym należą się wielkie wyrazy uznania oraz życzenia równie udanych działań i wybitnych osiągnięć w przyszłości. Bo sukcesy naszych Ambasadorów są sukcesami Województwa Lubelskiego, z którego pochodzą, z którym się utożsamiają, a niejednokrotnie wiążą z nim swoją życiową i zawodową aktywność – powiedział podczas Gali Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
Laureaci tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023
Kategoria firma: Spiżarnia Sp. z o. o. w Lublinie
Jedna z największych polskich firm zajmujących się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych na rynkach zagranicznych. Zatrudnia ponad 450 pracowników, posiada centrum dystrybucyjne w Lublinie oraz magazyny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii. Zaopatruje w towary ponad 1100 sklepów w krajach Europy Zachodniej, oferując 13 tys. artykułów z Polski, a także pochodzenia ukraińskiego i rumuńskiego. Od ubiegłego roku Spiżarnia jest sponsorem strategicznym pierwszoligowego klubu piłkarskiego Motor Lublin.
W tej kategorii nominowani byli również: ELREMET Spółdzielnia Inwalidów w Białej Podlaskiej oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PRYZMAT Walery Sulewski, Mirosław Sulewski w Hrubieszowie.
Kategoria instytucja: Politechnika Lubelska
Uczelnia, która w 2023 roku obchodziła jubileusz 70-lecia, jest regionalnym liderem pod względem liczby zgłoszeń patentowych i udzielanych praw własności przemysłowej. A to przekłada się na innowacyjność i gospodarczy rozwój województwa. Politechnika Lubelska współpracuje z ponad 220 jednostkami naukowymi z 50 krajów. Angażuje się także w projekty regionalne, na przykład Politechniczną Sieć Via Carpatia oraz wspiera kluczowe dla Lubelszczyzny specjalizacje, jak cyfryzacja, uczestnicząc w Lubelskiej Unii Cyfrowej i w Regionalnym Centrum Medycyny Cyfrowej.
Nominowani byli również: Kameralna Orkiestra Akordeonowa ARTI SENTEMO oraz Roztoczański Park Narodowy.
Kategoria osoba: Janusz Józefowicz
Jeden z najbardziej znanych polskich choreografów, aktor, scenarzysta i reżyser. Twórca słynnych musicali, jak „Metro”, „Piotruś Pan”, „Romeo i Julia”, dyrektor artystyczny Teatru „Studio Buffo” w Warszawie. Dzieciństwo i szkolne lata spędził na Lubelszczyźnie – w Borzechowie i w Lublinie. Z naszym regionem wiąże swoje pierwsze, bardzo wczesne, działania artystyczne, głównie muzyczne. W III LO w Lublinie grał w zespole muzycznym, dał się także poznać – z sukcesami – jako uzdolniony tancerz.
Nominowani byli również: prof. PANS dr hab. inż. Arkadiusz Tofil – rektor Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie oraz skrzypaczka Zuzanna Małgorzata Budzyńska-Ogryzek.
Tytuł Ambasador Województwa Lubelskiego przyznawany jest od 1999 roku. Pełna lista laureatów.
![Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02615-scaled.jpg)
Marka Lubelskie
Podczas Gali certyfikaty odebrali również finaliści XVIII edycji programu promocji gospodarczej Marka Lubelskie.
Tegorocznymi laureatami projektu gospodarczego Marka Lubelskie zostali:
Amer-Pharma Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża spożywcza)
Firma od 2009 r. specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnej żywności funkcjonalnej i sportowej pod marką Klienta oraz markach własnych. Firma posiada bardzo szeroką ofertę, m.in.: sosy, syropy zero kalorii, krople smakowe, bezcukrowe słodycze, masła orzechowe oraz odżywki sportowe. Działalność firmy koncentruje się na ponad 30 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie m.in.: Wielka Brytania, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Norwegia, Dania, Litwa, Kanada, Cypr, Katar.
C2C Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża produkcyjno-mechaniczna)
Producent opakowań ekologicznych. Firma jest członkiem Polish Circular Hotspot, który promuje ideę zrównoważonego rozwoju i oferuje klientom innowacyjne produkty wykonane z materiałów pochodzących w 100% recyklingu i folii biokompostowalnych. Procesy produkcyjne oparte są na odnawialnych źródłach energii. Firma stosuje nowoczesną technologię, która pozwala na pracę zgodną z ideą zero waste. Celem firmy jest promocja ograniczenia gospodarki liniowej ekonomią gospodarki o obiegu zamkniętym, w której materiały są redukowane, ponownie wykorzystywane lub poddawane recyklingowi w celu włączenia ich do procesu produkcyjnego. Kierunki eksportu: Dania, Niemcy, Litwa, Czechy, Norwegia, Estonia i Rumunia.
![Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02521-scaled.jpg)
Cieleśnica S.A. z siedzibą w Rokitnie (branża spożywcza)
Na terenie i w zabudowaniach przedwojennej fabryki wódek i likierów firma prowadzi działalność produkcyjną, kulturalną oraz muzealną. W pobliskim pałacu znajduje się niewielki hotel z restauracją. Firma prowadzi sprzedaż ogólnopolską, natomiast kierunek eksportu to Wielka Brytania. Manufaktura Cieleśnica otworzyła ogólnodostępne Muzeum Fabryka Wódek i Likierów w Cieleśnicy. Firma jest także organizatorem Święta Ziół. Manufaktura wspiera także inicjatywę pn. CZYSTA RZEKA. Kierunki eksportu: Wielka Brytania.
Greenland Technologia EM Sp. z o.o. z siedzibą w Janowcu n/Wisłą (branża usługowa)
Zajmuje się produkcją i sprzedażą produktów opartych na Technologii Efektywnych Mikroorganizmów (EM) znajdujących bardzo szerokie zastosowanie w rolnictwie i ogrodnictwie, hodowli zwierząt czy biologicznym oczyszczaniu środowiska (komunalne i przydomowe oczyszczalnie ścieków, regeneracja gleb i zbiorników wodnych). Technologia EM to preparaty mikrobiologiczne składające się z występujących w różnych proporcjach synergicznie działających żywych kultur bakterii kwasu mlekowego, drożdży, bakterii fototroficznych, promieniowców, grzybów i innych pożytecznych mikroorganizmów powszechnie występujących w naturalnym środowisku. Produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwo są ekologiczne i pomagają redukować zużycie chemii, nawozów sztucznych, antybiotyków. Proces produkcji przeprowadzany jest zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma prowadzi także sklep internetowy. Kierunki eksportu m.in.: Litwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Kazachstan, Hiszpania.
![Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02576-scaled.jpg)
Karko Robert Karkowski z siedzibą w Biłgoraju (branża odzieżowa)
Marka odzieży damskiej. Firma jest jednym z czołowych producentów odzieży damskiej w rozmiarach 38-56 w Polsce. Karko prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie całej Europy oraz w sklepach stacjonarnych. Wszystkie projekty ubrań to autorskie projektu firmy, które szyte są w polskich szwalniach. Firma kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, a więc działania firmy skupiają się na minimalizowaniu wpływu działalności na środowisko naturalne. Firma podejmuje szereg działań w zakresie odpowiedzialności biznesu m.in.: współpraca z przedsiębiorstwami społecznymi i organizacjami non-profit, wspieranie edukacji poprzez stypendia dla zdolnej młodzieży, wsparcie lokalnych klubów sportowych, a także wspieranie lokalnych fundacji i organizacji charytatywnych. Firma eksportuje produkty do wszystkich krajów UE, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, USA oraz Kanady.
>>> CZYTAJ TEŻ: Ponad 110 tys. palet i 3,5 tys. kursów. Lubelska Spiżarnia podsumowuje miniony rok
Kojpasz Sp. J. Kossowski, Jakubiuk z siedzibą w Wisznicach (branża produkcyjno-mechaniczna)
Firma, która od 30 lat zajmuje się produkcją pasz dla zwierząt gospodarskich, takich jak bydło, trzoda chlewna, drób wodny, konie i króliki. Kojpasz posiada dwie mieszalnie. W pierwszym zakładzie firma produkuje pasze i koncentraty konwencjonalne, natomiast w drugim zakładzie – pasze w standardzie BEZ GMO. Oferta firmy Kojpasz obejmuje także nawozy, środki ochrony roślin oraz materiał siewny zbóż, traw i kukurydzy. Firma Kojpasz prowadzi sprzedaż części do maszyn rolniczych oraz artykułów do produkcji rolnej. Bogato zaopatrzone trzy sklepy są chętnie odwiedzane przez klientów. Firma prowadzi także doradztwo w zakresie żywienia zwierząt poprzez analizę pasz objętościowych i na podstawie wyników analiz układa dawki pokarmowe.
MCL Łukasz Skowyra Restauracja Czarna Dama z siedzibą w Janowcu (branża turystyczna)
Restauracja, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością. W ofercie są klasyczne dania kuchni polskiej, lokalne potrawy, w których wykorzystuje się przepisy i receptury babć i starych książek kulinarnych. Restauracja promuje mięso z baraniny i jagnięciny oraz efektywnie w tym temacie współpracuje z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie. Aktualnie Czarna Dama uczestniczy w projekcie, którego celem jest produkcja wędlin długodojrzewających wyrabianych z owiec ras rodzimych, które pasą się na zboczach janowskiego zamku. W restauracji promowane są lokalne piwa rzemieślnicze, wina z winnic z Małopolskiego Przełomu Wisły, sery kozie od lokalnych producentów oraz owoce i warzywa od lokalnych rolników.
![](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02463-scaled.jpg)
Spiżarnia Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie (branża usługowa)
Jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją towarów z branży FMCG, czyli produktów spożywczych (słodycze, przetwory, wędliny, nabiał) oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych z magazynów w Polsce za granicę. Spiżarnia to wiodący dystrybutor polskich produktów na Wyspach Brytyjskich, ale również na terenie Irlandii, Niderlandów, Hiszpania, Grecja, Belgii i Niemiec. Spółka wyróżnia się bogatą ofertą produktów pochodzących z rodzimego rynku, na którą składa się ponad 10 000 pozycji asortymentowych. Firma współpracuje z najbardziej znanymi markami, ale także z rzemieślnikami i małymi przedsiębiorstwami. Wśród marek dostępnych w ofercie firmy są m.in.: Marcinowa Spiżarnia, Polska Wieś, Swojscy i Wiejski Młyn. Spiżarnia oferuje kilkadziesiąt kategorii produktów spożywczych m.in.: słodycze, kawy i herbaty, przetwory, napoje, wędliny, mięso, produkty schładzane, w tym nabiał i tłuszcze, ciasta gotowe, warzywa oraz artykuły chemiczno-kosmetyczne oraz produkty sezonowe. W Centrum Dystrybucyjnym w Lublinie znajduje się główny magazyn liczący blisko 25 tys. m2.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: 66 milionów złotych na cyfryzację regionu
W sumie w programie Marka Lubelskie uczestniczy już 108 firm z województwa lubelskiego.
Gwiazdą wieczoru, jubileuszowej XXV Gali Ambasador Województwa Lubelskiego była Anita Lipnicka. Muzyczną oprawę zapewnili też trio kameralistek – Aleksandra Głuch (skrzypce), Justyna Hebda (harfa) i Justyna Czuryło (flet); wokalista i trębacz Mateusz Mijal oraz Wiktoria Franciszka Trynkiewicz z zespołem MOONSET Cover Band. Niespodzianką wieczoru był natomiast spektakl Teatru Piaskowej Animacji, w którym Marina Rysicz „namalowała” piaskiem obrazki z 25-letniej historii Ambasadora Województwa Lubelskiego.
![Poznaliśmy laureatów tytułu Ambasador Województwa Lubelskiego 2023](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02910-Poprawione-Szum-scaled.jpg)
![](https://lublinews.pl/wp-content/uploads/2024/02/DSC02450-Poprawione-Szum-scaled.jpg)
Karko to złodzieje. Nawet pracownikom od września nie płacą.
Pingback: LRFR. W tym roku do lubelskich przedsiębiorców trafi ponad 200 mln zł
Pingback: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
Pingback: Samorządowy Kongres Trójmorza ponownie w Lublinie