Bliżej budowy 12-kilometrowego fragmentu obwodnicy Zamościa
Zdaniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie nie ma przeszkód środowiskowych dla budowy fragmentu drogi ekspresowej S17 na odcinku Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. To ważny krok do realizacji tej długo oczekiwanej przez kierowców inwestycji.
Odcinek drogi ekspresowej S17 Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie liczył ok. 12 kilometrów.
– Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) złożyliśmy do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie w styczniu 2022 roku. Jako preferowany we wniosku wskazaliśmy wariant nr 2 – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Prace na krajowej 74-ce między Gorajcem a Szczebrzeszynem nabierają tempa
Planowana trasa ominie Zamość po północno-wschodniej stronie. W jej ciągu, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843, powstanie węzeł Zamość Północ. Dalej droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek zakończy się się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.
Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. Zatwierdza bowiem ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
– Kolejnym etapem prac będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi – wyjaśnia Łukasz Minkiewicz.
Cała droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) powstanie w formule Projektuj i buduj. Obecnie na etapie realizacji są trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego.
Dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie niespełna 50 km), wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do wojewody lubelskiego o wydanie ZRID.
– Procedury te są w toku i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur, a następnie wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane – informuje rzecznik GDDKiA w Lublinie.
Natomiast w trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik, Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec.
– Wszystkie trzy mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu obligatoryjnych kontroli przetargów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, będziemy mogli podpisać kontrakty – dodaje Minkiewicz.
Ponadto, jak informuje GDDKiA, dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Chodzi o fragment S17 Łopiennik – Krasnystaw o długości 9 km oraz ok. 12-kilometrowy Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. Dla obu wydano już decyzje środowiskowe. Przetargi na ich realizację drogowcy planują ogłosić w przyszłym roku.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wiemy jak pobiegnie obwodnica Janowa Lubelskiego
Trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej STEŚ-R dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17, który doprowadzi ruch do planowanego terminala granicznego w Hrebennem. Droga powstanie w nowym śladzie i przebiegać będzie od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski-Hrebenne, który jest obecnie w realizacji, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska. Sam terminal powstać ma w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego i realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.
fot. GDDKiA – zdjęcie ilustracyjne
Pingback: Rusza budowa nowego mostu na rzece Wieprz. To jedna z największych inwestycji w historii Krasnegostawu
Pingback: Rusza realizacja 10-kilometrowego odcinka ekspresówki między Izbicą a Zamościem