piątek, 18 października, 2024
LublinMotoryzacjaWiadomości

Od teorii do praktyki. Lubelscy studenci testowali elektryczną ciężarówkę

Po polskich drogach jeździ zaledwie ok. 120 samochodów tego typu. Jednak wszystko wskazuje na to, że są one przyszłością transportu. Na kampusie Politechniki Lubelskiej zaparkowała elektryczna ciężarówka Mercedes-Benz eActros 300.

Wyjście od teorii do praktyki to zawsze wielka gratka dla młodych inżynierów. Tak było i tym razem. Studenci Politechniki Lubelskiej oglądali najnowsze rozwiązania stosowane w przemyśle motoryzacyjnym. Wszystko za sprawą elektrycznej ciężarówki Mercedes-Benz eActros 300, która zaparkowała za kampusie. Można było przetestować możliwości hamowania oraz dowiedzieć się, z jakimi wyzwaniami wiąże się ładowanie i eksploatacja pojazdów elektrycznych.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny kolos już po testach w Lublinie. Sprawdzamy jak przebiegły (foto)

– To bardzo fajna opcja, zobaczyć taki samochód na żywo, a nie tylko na zdjęciach. Możemy go dotknąć, sprawdzić jak pracuje, ale też przejechać się. Na pewno wyniesiemy z tego więcej niż gdybyśmy słuchali o takich rozwiązaniach siedząc w ławkach – uważa Dominika Jakubczyk, studentka 3 roku transportu na Politechnice Lubelskiej.

Rodzina Jakuba Frąka prowadzi firmę transportową. – Cały czas jestem więc z transportem związany. Kręcę się wokół ciężarówek, ale do czynienia z elektrycznym ciągnikiem siodłowym na razie nie miałem – przyznaje student 3 roku transportu. – Jeździmy lokalnie więc w naszym taborze zdałoby to egzamin.

Elektryczny eActros 300 jest odpowiedzią na rosnące potrzeby transportu miejskiego. Zasięg do 330 km na jednym ładowaniu oraz moc silników sięgająca 400 koni mechanicznych sprawiają, że to idealny pojazd do dostaw na terenie miasta i pobliskich miejscowości.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lublin kupi 20 przegubowych elektryków. MPK właśnie ogłosiło przetarg

– Zajęcia, takie jak te to pomysł na to, żeby pokazać coś nowego, co dopiero pojawia się na rynku – podkreśla dr inż. Dariusz Piernikarski z Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej. – Samochody tego typu to nasza przyszłość, bo kończymy wykorzystywanie silników spalinowych i czeka nas dekarbonizacja transportu.

– Studenci muszą być na bieżąco z najnowszymi technologiami, a możliwość pracy z tak zaawansowanym pojazdem jak eActros 300 daje im nieocenioną wiedzę praktyczną – dodaje naukowiec.

Od teorii do praktyki. Lubelscy studenci testowali elektryczną ciężarówkę

Od teorii do praktyki. Lubelscy studenci testowali elektryczną ciężarówkę

fot. PL

2 komentarze do “Od teorii do praktyki. Lubelscy studenci testowali elektryczną ciężarówkę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *