Budowa nowego mostu w Krasnymstawie. Prace w terenie ruszą jeszcze w październiku
Inwestycja obejmująca budowę nowej przeprawy na Wieprzu powoli nabiera tempa. Prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu wykonawca będzie mógł rozpocząć prace w terenie.
To jedna z największych i najbardziej oczekiwanych inwestycji w historii Krasnegostawu. Skorzystają na niej nie tylko mieszkańcy miasta ale i regionu. Nowa przeprawa to element nowego układu komunikacyjnego, powstającego w tej części województwa, którego rdzeniem będzie droga ekspresowa S17.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Bliżej do budowy 19-kilometrowego odcinka S17 w woj. lubelskim. GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą
Od momentu podpisania umowy z wykonawcą, firmą Balzola Polska Sp. z o.o., minęły już ponad dwa miesiące. W tym czasie wykonawca zakończył procedurę wyboru lokalizacji i najmu biura budowy oraz wyboru podwykonawców do pierwszej fazy prac zasadniczych. Jednocześnie procedowane były sprawy administracyjno – formalne związane z przekazaniem terenu wykonawcy.
W przyszłym tygodniu, zgodnie z zapewnieniami ze strony władz Krasnegostawu, Balzola ma otrzymać zgodę na wejście na teren w zakresie wycinki drzew.
– Od 15 października kończy się okres lęgowy ptaków i związane z tym obostrzenia w zakresie wycinki drzew. Wycinka drzewostanu jest jednym z elementów przygotowania terenu inwestycji – tłumaczy Karolina Bukała – Głowa, z biura prasowego Balzola Polska sp. z o.o.
Po wycince wykonawca planuje rozpocząć badania gruntu.
Wkrótce pojawi się też specjalne oznakowania na biurze budowy oraz dedykowany adres e-mail dla mieszkańców Krasnegostawu, którzy będą mieli pytania związane budową.
Most, którego długość finalnie wyniesie 102 m a szerokość 18,39 m połączy brzegi Wieprza na wysokości ul. Nieczaja i ul. Kaczej w Krasnymstawie. Konstrukcja obiektu powstanie ze stali konstrukcyjnej i betonu zbrojeniowego. Będzie to most łukowy żelbetowy z podwieszoną, żelbetową płytą pomostu dodatkowo sprężoną. Przeprawa zostanie wsparta na dwóch przyczółkach posadowionych na brzegach Wieprza.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Co z budową odcinka S19 Lublin-Lubartów? Piłka jest po stronie wojewody
Budowa mostu wraz z drogami dojazdowymi oraz rozbudową ul. Gawryłowa to pierwszy z trzech etapów inwestycji. Kolejny obejmie rozbudowę części ulicy Kaczej, a ostatni dotyczy rozbudowy ul. Nieczaja, na odcinku ok. 300 m oraz rozbudowy skrzyżowania z ul. Zawieprze. Całość będzie kosztować ok. 54,5 mln zł, z czego 42,3 mln zł stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w ramach programu „Mosty dla Regionów”.
Nowym mostem pojedziemy prawdopodobnie w pierwszych miesiącach 2027 roku.
fot. materiały prasowe
Pingback: Rusza remont odcinka "starej" trasy Lublin-Rzeszow