Rusza realizacja 10-kilometrowego odcinka ekspresówki między Izbicą a Zamościem
Popisana przez GDDKiA umowa obejmuje zaprojektowanie i budowę blisko 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między Izbicą a węzłem Zamość Sitaniec. Wartość całej inwestycji zamknie się w kwocie ok. 504 mln zł, a za jej realizację odpowiada konsorcjum firm GAP Insaat, Fabe Polska oraz Side Midas Stroy.
Dzięki podpisanej właśnie umowie wkrótce rozpocznie się realizacja pierwszego fragmentu drogi ekspresowej S17, prowadzącej z Piask do Zamościa. Nowy odcinek pobiegnie głównie nowym śladem wzdłuż krajowej „siedemnastki”. 10-kilometrowy fragment trasy rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Bliżej budowy 12-kilometrowego fragmentu obwodnicy Zamościa
W ramach inwestycji wybudowane zostaną również dwa węzły (Stary Zamość, Zamość Sitaniec) i 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt). Powstaną także drogi lokalne, system odwodnienia, czy system zarządzania ruchem.
Za inwestycję odpowiada konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy, a wartość kontraktu opiewa na kwotę blisko 504 mln zł.
Wykonawca ma równo 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na jej użytkowanie. Latem przyszłego roku do wojewody lubelskiego powinien trafić wniosek o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Sama budowa planowana w latach 2026-2028.
Kolejne odcinki w realizacji
Poza odcinkiem Izbica – Zamość Sitaniec, na etapie realizacji są obecnie trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego: Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie ok. 55 km). Wnioski o wydanie decyzji ZRID wykonawcy złożyli jeszcze w ubiegłym roku.
– Procedury te są w toku, a w ich ramach Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur i wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego Oddziału GDDKiA.
Ponadto, w trakcie przetargu są odcinki Piaski – Łopiennik (16,7 km) oraz Krasnystaw – Izbica (18,8 km). Oba mają już wyłonionych wykonawców. Jak informuje GDDKiA, podpisanie umów nastąpi po zakończeniu standardowych kontroli, prowadzonych przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rusza budowa nowego mostu na rzece Wieprz. To jedna z największych inwestycji w historii Krasnegostawu
Oprócz tego dwa odcinki: Łopiennik – Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km) są na etapie prac przygotowawczych
– Dla obu uzyskaliśmy już decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację tych zadań planujemy ogłosić w przyszłym roku – dodaje Łukasz Minkiewicz.
Z Warszawy do granicy z Ukrainą
Odcinek Piaski – Hrebenne to ważny fragment całej drogi ekspresowej S17 biegnącej z Warszawa przez Lublin do granicy z Ukrainą. To także droga międzynarodowa E372 prowadząca z Warszawy do Lwowa. Docelowo trasa ta będzie łączyć się z drogą ekspresową S12 Piaski – Dorohusk (na węźle Piaski Wschód), a na obwodnicy Lublina – z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).
fot. GDDKiA
Pingback: 84 mln zł rządowego dofinansowania na budowę kolejnych kilometrów dróg w regionie
Pingback: W końcu zatankujemy i zjemy przy S19 na trasie Lublin-Rzeszów
Pingback: Zielone światło dla budowy odcinka ekspresówki między Piaskami a Łopiennikiem