EdukacjaLublinWiadomości

Biznes, kreatywność i sztuczna inteligencja. Uczniowie mogą zgłaszać się do projektów „przyszłości”

Miasto ogłosiło właśnie nabór do projektów promujących ideę przedsiębiorczości wśród uczniów lubelskich podstawówek i szkół ponadpodstawowych. Chodzi o inicjatywy: „Przedsiębiorcze Dzieciaki” i „Przedsiębiorcza Młodzież”. Nowością tegorocznej edycji obu projektów będzie konkurs „Zielona ekoprzestrzeń kreatywna” oraz warsztat z wykorzystania AI w marketingu, a także event, który poprowadzi… sztuczna inteligencja.

Głównym punktem 6. edycji projektu „Przedsiębiorcze Dzieciaki” skierowanego do uczniów w wieku 6-10 lat, będą wizyty w lubelskich firmach oraz u przedstawicieli przemysłów kreatywnych, podczas których najmłodsi będą mogli dowiedzieć się co nieco o biznesowym obliczu Lublina.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Lubelska WSPA otwiera laboratorium sztucznej inteligencji

Ponadto, placówki oświatowe uczestniczące w projekcie wezmą udział w dwóch konkursach. W pierwszym z nich pn. „Szkolne przestrzenie kreatywne”, realizowanym wspólnie z Fundacją Kultury Audiowizualnej „Beetle”, nagrodą będzie utworzenie przestrzeni kreatywnej wewnątrz szkoły. Z kolei w konkursie „Zielona ekoprzestrzeń kreatywna”, do zgarnięcia są profesjonalne projekty i realizacja trzech szkolnych przestrzeni umożliwiających kontakt z naturą. Nabór lubelskich szkół do tego projektu ruszył w poniedziałek, 12 lutego.

Jak przekazała Monika Głazik z Biura Prasowego lubelskiego Ratusza, równolegle przyjmowane są zgłoszenia od przedstawicieli lubelskich firm prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta Lublin i przedstawicieli przemysłów kreatywnych.

– Partnerzy projektu zobowiązują się do przeprowadzenia bezpłatnej wizyty dzieci na terenie firmy bądź w obszarze pracy osoby kreatywnej. Nabór partnerów do udziału w projekcie potrwa do 16 lutego – mówi Monika Głazik.

Z kolei w środę, 14 lutego, rusza 3. edycja inicjatywy realizowanej wspólnie przez Miasto i UMCS pn. „Przedsiębiorcza Młodzież”. Dla uczniów szkół ponadpodstawowych zaplanowano warsztaty m.in. z realizacji zadania marketingowego z partnerami kreatywnymi, autoprezentacji, czy realizacji profesjonalnych relacji medialnych. Nie zabraknie także konkursu na najlepszy projekt doradczy z zakresu promocji firmy lub jej produktu w social mediach, konkursu na szkolną „przestrzeń kreatywną” czy też wizyt studyjnych w siedzibach przedsiębiorców i instytucji oraz na campusie UMCS w Lublinie.

Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych mogą zgłaszać swój udział za pośrednictwem swoich nauczycieli do 16 lutego.

Nowością tej edycji będzie warsztat z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania przez młodzież z wytworów AI przy realizacji projektów doradczych dla firm i instytucji biorących udział w przedsięwzięciu.

– Nabór uczestników i partnerów trwa do 16 lutego. Do udziału w projekcie zgłaszać mogą się grupy młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z Lublina, a także przedsiębiorcy i instytucje prowadzący działalność gospodarczą na terenie Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego, w tym przedstawiciele przemysłów kreatywnych z branży marketingowej – wyjaśnia rzeczniczka lubelskiego Ratusza.

Z końcem tygodnia wystartuje też rejestracja do 9. edycji jednego z kluczowych w Polsce wydarzeń dla fanów nowych technologii, ze szczególnym naciskiem na sztuczną inteligencję – konferencji Check IT. Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej w dniach 5-6 marca i będzie skierowane do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Co ciekawe, event poprowadzi sztuczna inteligencja.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lubelskie lotnisko będzie współpracować z Akademią WSEI

Wydarzenie organizowane jest we współpracy z lubelskimi uczelniami, kołami naukowymi oraz specjalistami z branży IT w ramach miejskiej inicjatywy Lubelska Wyżyna IT. Udział jest bezpłatny, jednak obowiązuje wcześniejsza rejestracja, która rozpocznie się 19 lutego. O uczestnictwie decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Więcej szczegółów dostępnych jest stronie lublin.eu, zaś formularze zgłoszeniowe oraz regulamin poszczególnych projektów można znaleźć na stronach: przedsiebiorczy.lublin.eu i checkit.lublin.eu.

fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne

Jeden komentarz do “Biznes, kreatywność i sztuczna inteligencja. Uczniowie mogą zgłaszać się do projektów „przyszłości”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *