czwartek, 16 stycznia, 2025
EdukacjaLublinWiadomości

W Lublinie rusza kolejna edycja projektu „Przedsiębiorcza Młodzież”

Do udziału w czwartej edycji projektu „Przedsiębiorcza Młodzież” mogą zgłaszać się uczniówie lubelskich szkół ponadpodstawowych oraz przedsiębiorcy i instytucje prowadzący działalność gospodarczą na terenie Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego. Nabór uczestników i partnerów projektu potrwa od 20 do 26 stycznia.

Realizowany od 2022 roku projekt „Przedsiębiorcza Młodzież” skierowany jest do młodych mieszkańców Lublina. Tegoroczna edycja projektu porusza w szczególności temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

>>> CZYTAJ TAKŻE: Kolejni lubelscy twórcy dołączyli do grona „Kreatywnych”

Na uczestników czekają, m.in. warsztaty z zakresu analizy typów osobowości metodą MBTI oraz wizyty studyjne na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie poświęcone kulturze studenckiej. Nie zabraknie także warsztatu z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu oraz warsztatu na temat CSR, który będzie nowością w tej edycji. Po raz pierwszy pojawi się także konkurs dla młodzieży na najlepszy projekt CSR-owy dla Partnerów Projektu – przedsiębiorstw lub instytucji odpowiedzialnych społecznie, ze szczególnym uwzględnieniem mediów internetowych.

Tradycyjnie w programie znalazły się również wizyty studyjne w siedzibach przedsiębiorców i instytucji oraz warsztaty z Partnerami z branży kreatywnej, wspierające młodzież w realizacji projektów CSR-owych. Uczestnicy będą także mieli okazję wziąć udział w warsztatach z realizacji profesjonalnych relacji medialnych, które przeprowadzą specjaliści z Akademickiego Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka.

– W tym roku już po raz czwarty zapraszamy lubelską młodzież ze szkół ponadpodstawowych, przedsiębiorców/czynie, studentów/tki i przedstawicieli/ki sektora kreatywnego do wspólnego działania na rzecz budowania ducha przedsiębiorczości. Projekt „Przedsiębiorcza Młodzież” tworzy przestrzeń do powstawania innowacyjnych pomysłów, które wniosą nową, praktyczną jakość do edukacji młodych i rozwoju lubelskich firm, a jednocześnie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku uczelni oraz naszego miasta – mówi prof. dr hab. Zbigniew Pastuszak, prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką UMCS.

Do udziału w projekcie, za pośrednictwem swoich nauczycieli mogą zgłaszać się grupy młodzieży ze szkół ponadpodstawowych z Lublina liczące od 15 do 35 osób, a także przedsiębiorcy i instytucje prowadzący działalność gospodarczą na terenie LOM, w tym przedstawiciele przemysłów kreatywnych z branży marketingowej. Nabór uczestników i partnerów projektu rozpocznie się w najbliższy poniedziałek (20 stycznia) i potrwa do piątku (26 stycznia). Szczegółowe informacje dotyczące projektu, formularz zgłoszeniowy oraz regulamin znajdują się na stronie kultura.lublin.eu.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: The Tech Day Lublin 2025: Bezpłatna konferencja programistyczna dla młodzieży

W zeszłorocznej edycji projektu wzięło udział ponad 260 uczniów z 10 szkół ponadpodstawowych z terenu Lublina. Młodzież stworzyła 43 projekty z zakresu promocji firmy lub produktu firmy w social mediach oraz uczestniczyła w wielu wizytach studyjnych i spotkaniach warsztatowych. Nowością 3. edycji był warsztat z wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu, a także możliwość skorzystania z wytworów AI podczas realizacji zadań doradczych dla partnerów.

Współorganizatorami projektu jest Miasto Lublin oraz UMCS.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *