BiznesŁęcznaWiadomościZ regionu

Rusza budowa nowego mostu w Łęcznej. Wartość inwestycji wyniesie 50 milionów złotych

Budowa nowego mostu w Łęcznej rozpocznie się w sierpniu tego roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą nowej przeprawy nad rzeką Wieprz w ramach modernizacji drogi krajowej nr 82.

Zgodnie z informacją przekazaną przez GDDKiA, do przetargu stanęło 10 oferentów. Najkorzystniejsze warunki zaproponowała firma Primost Południe proponując kwotę 49,1 mln zł za realizację całej inwestycji. Pomimo wydłużenia procesu wyłonienia ostatecznego wykonawcy, z powodu odwołania złożonego przez Intop Warszawa, GDDKiA ostatecznie podpisała umowę z Primost Południe.

Nowa przeprawa powstanie obok będącej w złym stanie technicznym, istniejącej konstrukcji, która została wybudowana w 1966 roku. Most będzie znacznie szerszy od poprzedniego, z jezdnią o szerokości 7 metrów. Oprócz tego po obu stronach zostaną wyznaczone ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra. Dodatkowo, zaplanowano budowę ekranów akustycznych.

Most zostanie zbudowany po lewej stronie starej konstrukcji, patrząc od strony Lublina w kierunku Łęcznej. Całkowita długość odcinka objętego inwestycją wyniesie 455 metrów, z czego sam most będzie miał około 100 metrów. Nowa konstrukcja ma być zaprojektowana tak, aby była w stanie przenosić obciążenia do 50 ton.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Ruszyła budowa obwodnicy Chełma. Kiedy pojedziemy S12 do granicy z Ukrainą?

Prace budowlane ruszą jeszcze przed końcem wakacji, po otrzymaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej od wojewody lubelskiego. Najpierw zostaną przeprowadzone prace geodezyjne i inwentaryzacyjne. Później wykonawca zajmie się organizacją zaplecza budowy, a następnie rozpoczną się roboty ziemne.

Aby zminimalizować utrudnienia drogowe, związane z ruchem ciężkiego sprzętu na plac budowy, kierowcy będą mogli korzystać z obecnego mostu. Po oddaniu do użytku nowej przeprawy na Wieprzu, stary obiekt zostanie rozebrany. Budowa nowego mostu zakończy się w 2025 roku.

fot. GDDKiA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *