WiadomościZ kraju i ze świata

Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem. Gigant z branży e-commerce dołącza do akcji PCK

17 października  obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem. Przy tej okazji Amazon włącza się w kampanię Polskiego Czerwonego Krzyża #godneNIEgłodne, by pomóc zebrać fundusze na posiłki dla dzieci z rodzin szczególnie potrzebujących.

Dziś, 17 października, przypada Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem. Moment ten niesie ze sobą refleksje i poważne wyzwanie, szczególnie w kontekście alarmujących danych płynących z najnowszego raportu ONZ.

Z raportu wynika, że głód dotyka już ponad 735 milionów ludzi na świecie. Czy jesteśmy w stanie coś z tym zrobić? Odpowiada na to Polski Czerwony Krzyż wraz z gigantem e-commerce, Amazonem, w ramach kampanii #godneNIEgłodne.

Ponieważ głód i ubóstwo są problemem globalnym, warto zwrócić uwagę na kontekst światowy. Liczba osób cierpiących z powodu głodu wzrosła o 122 miliony w ciągu ostatnich trzech lat. Do tego dochodzą konflikty zbrojne, takie jak wojna w Ukrainie, ekstremalne warunki pogodowe oraz trudności ekonomiczne, potęgowane przez pandemię COVID-19.

>>> CZYTAJ TAKŻE: Lublin uruchamia aplikację dla wolontariuszy

Amazon, znany głównie jako globalny potentat e-commerce, włącza się w inicjatywę Polskiego Czerwonego Krzyża, angażując swoich wolontariuszy i pracowników. Barbara Krystosiak, managerka ds. projektów społecznych Amazon w Europie Środkowo-Wschodniej, podkreśla, że ich wsparcie będzie miało „bardzo realną formę”, z możliwością sfinansowania aż 25 000 posiłków dla potrzebujących dzieci.

W kraju nad Wisłą ubóstwo również staje się coraz bardziej palącym problemem. W 2022 roku, mimo wzrostu średniego miesięcznego dochodu, sytuacja materialna gospodarstw domowych pogorszyła się. Wynika to z rosnących cen, które skutkują spadkiem realnego dochodu na osobę o 2,6%. Profesor Ryszard Szarfenberg, komentując raport Poverty Watch 2023, podkreśla, że liczba dzieci żyjących w skrajnym ubóstwie jest zbyt duża, a może jeszcze wzrosnąć.

– W 2022 r. prawie 400 tysięcy dzieci żyło w rodzinach skrajnie ubogich. W tym samym roku brak możliwości zaspokojenia co najmniej pięciu z trzynastu podstawowych potrzeb doświadczało w swoich rodzinach ponad 367 tys. dzieci – dodaje Profesor Szarfenberg.

Warto również zwrócić uwagę, że w ubiegłym roku stopa ubóstwa skrajnego, które oznacza na tyle niski poziom zaspokojenia potrzeb, że zagraża on zdrowiu i życiu człowieka, wyniosła aż 4,7%.

Jak mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża: – Nie godzimy się z tym, że w Polsce nadal są głodne dzieci i z myślą o nich uruchamiamy kolejną kampanię. Walka z głodem i niedożywieniem to jeden z priorytetów Strategii 2030 Polskiego Czerwonego Krzyża.

Każdy, kto chce pomóc, może dokonać wpłaty na konto Polskiego Czerwonego Krzyża o numerze:

30 1160 2202 0000 0003 4816 8475 z dopiskiem „Godne dzieciństwo” lub wpłacić on-line na stronie: www.pck.pl/godne-nie-glodne.

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lubelskie Dni Zdrowia Psychicznego. Jak i gdzie młodzi mogą uzyskać wsparcie?

Polski Czerwony Krzyż nie tylko prowadzi zbiórki pieniężne, ale również angażuje się w dystrybucję paczek żywnościowych i dożywianie dzieci w szkołach. W najbliższym czasie z 14 magazynów PCK zostanie rozdysponowanych ponad 600 tysięcy paczek żywnościowych.

Czy olbrzymi korporacyjny gigant może pomóc w walce z lokalnym i globalnym problemem jakim jest ubóstwo i głód? Jeżeli Amazon i Polski Czerwony Krzyż będą wzorem do naśladowania, odpowiedź wydaje się być oczywista: razem możemy więcej.

fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne | Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *