Budowa ul. Lubelskiego Lipca ’80. Co słychać na półmetku realizowanej inwestycji? (foto)
Od pięciu miesięcy w dzielnicy Za Cukrownią trwa rozbudowa ulicy Lubelskiego Lipca ’80. Inwestycja, którą realizuje firma Strabag, ma nie tylko wzmocnić infrastrukturę drogową, ale też znacząco poprawić funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Przedstawiamy najnowsze informacje na temat projektu i planowanych zmian w organizacji ruchu.
Prace na przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie idą pełną parą.
– To kluczowy element naszego planu rozwoju komunikacyjnego dla miasta. Nowy odcinek będzie nie tylko łącznikiem z istniejącym oraz finalizowanym Dworcem Lublin, ale także ułatwi dostęp do obiektów sportowo -rekreacyjnych jak Arena Lublin czy Park Ludowy – wyjaśnia Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
W związku z rozbudową, od poniedziałku, 16 października, kierowcy muszą liczyć się ze zmianami. Te dotyczą głównie łącznika między nową częścią ul. Lubelskiego Lipca ’80 a ul. Krochmalną. Jadący w stronę ul. Jana Pawła II nie będą mogli skręcić w prawo w łącznik za stacją paliw. Zamiast tego, trasa będzie kierowała na ulicę Diamentową. Z kolei dla pojazdów poruszających się od ronda pod estakadą w stronę ul. Krochmalnej wyznaczony zostanie jeden kierunek. Uwaga kierowcy! Te zmiany będą obowiązywać do lutego 2025 roku.
Wracając na plac budowy w centrum uwagi jest teraz technologia wzmocnienia podłoża.
– Po zakończonym etapie przygotowania terenu pod inwestycję, wykonawca przystąpił do robót związanych ze wzmocnieniem podłoża. To istotna część harmonogramu prac, która jest wymagana z uwagi na uwarunkowania gruntowe – podkreśla Artur Szymczyk.
Wykorzystywany sprzęt, znany jako palownica, rozpycha grunt na boki i dogęszcza podłoże. W ziemię wprowadzany jest specjalny świder, a po osiągnięciu projektowanej głębokości następuje podciąganie świdra i betonowanie trzonu kolumny.
– W sumie umieścimy blisko 9 tys. kolumn betonowych, a 30% tej liczby jest już gotowe – informuje lubelski magistrat.
Jednocześnie trwają prace związane z usuwaniem kolizji z infrastrukturą podziemną i nadziemną oraz budową kanalizacji deszczowej na głównym odcinku drogi.
W prace nie jest zaangażowany sam wykonawca. Spółka MPWiK realizuje równoległe zadania, a na ulicach Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i wewnętrznej Dzierżawnej trwa rozbiórka starej infrastruktury drogowej.
W efekcie rozbudowy od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej, nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 zostanie wyposażony w dwie jezdnie, trzy pasy ruchu z buspasami, a także w kanalizację deszczową i oświetlenie. Wybudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Ponadto powstanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80. Kiedy pojedziemy brakującym odcinkiem? (zdjęcia)
Inwestycja o wartości 96 milionów złotych w dużej części realizowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Dofinansowanie stanowi aż 65 milionów zł.
W momencie zakończenia prac, Lublin nie tylko zyska nową arterię komunikacyjną, ale i zmieni charakter dzielnicy Za Cukrownią. Ostateczne prace mają zakończyć się w lutym 2025 roku.
Pingback: Ostatni spacer z prezydentem w ramach "Planu dla Dzielnic"
Pingback: Naczelny Sąd Administracyjny potwierdza legalność zagospodarowania Górek Czechowskich
Pingback: Wymiana nawierzchni na ul. Szeligowskiego. Od kiedy zmiana organizacji ruchu?
Pingback: Koniec prac drogowych na Felinie. Od kiedy zmiana organizacji ruchu?
Pingback: Zmiany na ul. Skowronkowej. Mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Pingback: Rewolucyjne zmiany komunikacyjne wokół nowego Dworca. Co czeka kierowców i pasażerów?
Pingback: Burza wokół nowego stadionu żużlowego w Lublinie. Nitras: To nie może być tak, że Sasin przychodzi, pstryk robi i mamy Ekstraklasę