Trasa S17 między Lublinem a Zamościem. Wiemy kto wybuduje 35 km ekspresówki
GDDKiA zakończyła ocenę ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi S17 między Lublinem a Zamościem. Chodzi o odcinki Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica, o łącznej długości 35 kilometrów. Najkorzystniejsze oferty złożyły firmy Intercor i Mostostal Warszawa.
Ogłoszone przez GDDKiA przetargi dotyczyły dwóch odcinków ekspresówki między Lublinem a Zamościem. W przypadku odcinka Piaski – Łopiennik, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Intercor, w wysokości 695,5 mln zł.
>>> CZYTAJ TAKŻE: Coraz bliżej do budowy dwóch odcinków S17 pomiędzy Zamościem i granicą z Ukrainą
Natomiast odcinek Krasnystaw – Izbica wybuduje firma Mostostal Warszawa, kora zadeklarowała, że wyrobi się w kwocie 936,6 mln zł.
Kiedy umowa?
Jak poinformowała GDDKiA w obu przetargach wpłynęły w sumie 23 oferty. Jeśli nie pojawią się odwołania od rozstrzygnięcia przetargów, to po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będzie można podpisać umowy z wykonawcami. Najprawdopodobniej nastąpi to w drugim kwartale tego roku.
S17 między Lublinem a Zamościem. Co powstanie?
W ramach obu zadań powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa. Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, pobiegnie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany – droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Z kolei odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Dalej przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.
Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu.
W ramach inwestycji powstaną również drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: Trwa budowa obwodnicy Chełma. Jak wyglądają postępy?
Nowa droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem, licząca ok. 125 km będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.
Docelowo S17 będzie prowadziła od Warszawa, przez Lublin, Zamość, Tomaszów Lubelski do granicy państwa w Hrebennem.
fot. GDDKiA | Węzeł Piaski Wschód na skrzyżowaniu S12 z przyszłą S17.
Pingback: Kwalifikacja wojskowa w województwie lubelskim. Przed komisją stanie 14 tys. młodych obywateli
Pingback: Operacja "Woda i ścieki". 11 lubelskich gmin z unijnym dofinansowaniem
Pingback: Jest zgoda na rozbudowę 14-kilometrowego odcinka DK-74 między Hrubieszowem a przejściem w Zosinie
Pingback: Coraz bliżej budowy wschodniej obwodnicy Białej Podlaskiej
Pingback: Budowa dwóch kolejnych odcinków S17 między Piaskami a Zamościem zbliża się wielkimi krokami
Pingback: Ruszyła przebudowa drogi wojewódzkiej nr 860
Pingback: O krok od rozpoczęcia budowy obwodnicy Gorajca
Pingback: Coraz bliżej budowy ekspresówki S12 od Chełma do granicy z Ukrainą